دانشگاه آزاد اسلامی در نجف واحد دانشگاهی مشترک تأسیس می کند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی از تأسیس یک واحد دانشگاهی مشترک در نجف خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: در جلسه مشترک دکتر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با رئیس جمهور سوریه مقرر شد در این کشور به زودی چند واحد دانشگاهی در چند شهر ایجاد شود.

وی افزود: همچنین با رایزنی‌های دکتر ولایتی در عراق، ارتباطات مناسبی با آن کشور ایجاد شده و به زودی در نجف یک واحد دانشگاهی مشترک ایجاد شود که مقدمات امر و اولویت‌بندی رشته‌ها نیز تعریف شده است.

دکتر رهایی در خصوص عملکرد واحدهای بین المللی اظهار داشت: در حال حاضر واحدهای بین‌المللی تک تک ارزیابی می شوند. برنامه های واحد امارات کاملاً ارزیابی شده و واحد علوم تحقیقات به عنوان واحد پشتیبان آن واحد عمل می کند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: سیاست و برنامه دانشگاه در واحدهای بین‌المللی جذب دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی از همان کشور است به طوریکه کمتر اعزام از داخل داشته باشیم.

همکاری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه های معتبر بین المللی

دکتر رهایی با بیان اینکه برخی واحدهای دانشگاهی انگیزه خوبی جهت همکاری با دانشگاه های معتبر بین المللی دارند، گفت: به عنوان مثال واحد دانشگاهی تهران جنوب که قطب فنی و مهندسی است با دانشگاه‌های آلمان در رشته‌های مرتبط با انرژی همکاری خواهد داشت و بعد از تایید وزارت علوم ، دوره‌های مشترک با سه دانشگاه آلمان برگزار می کند.

وی ادامه داد: بستر و شرایط برای توسعه فعالیت های بین المللی فراهم شده و شورای بین المللی نیز در این زمینه برنامه ریزی می کند.

201

کد خبر: 955313

وب گردی

وب گردی