سه مشکل و دو راهکار برای صنعت چرم

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به سه مشکل موجود در صنعت چرم، دو راهکار به منظور بهبود وضعیت در این حوزه ارائه کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ صادق نجفی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با حضور نمایندگان فعال بخش خصوصی در حوزه صنعت چرم به منظور چاره‌اندیشی در جهت حل مشکلات مربوط به این حوزه، اظهار کرد: در این جلسه چالش‌های پیش‌ روی صنعت چرم، مشکلات موجود مربوط به این حوزه و راهکارهای لازم جهت بهبود وضعیت بررسی و ارائه شد.

او با تاکید بر اهمیت صنعت چرم در کشور و نقش آن در ایجاد اشتغال پایدار، بیان کرد: در صنعت چرم ایران ۱۰۰ هزار نفر در واحدهای صنفی و ۱۵ هزار نفر در واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند که مجموعا اشتغالی ۱۱۵ هزار نفری را ایجاد کرده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مورد مشکلات موجود در صنعت چرم، گفت: کمبود آموزش‌های مهارتی مرتبط با مصنوعات چرمی، عدم وجود برند ملی و نبود شبکه توزیع پیشرفته مصنوعات چرمی در داخل و خارج کشور از جمله مشکلات موجود در این حوزه است.

نجفی همچنین به راهکارهای ارائه شده به منظور بهبود وضعیت صنعت چرم اشاره کرد و گفت: اعطای تسهیلات کم بهره به منظور ایجاد ایستگاه‌های متمرکز، جمع‌آوری پوست خام و بروزرسانی ماشین‌آلات و تکنولوژی در چرمشهرها از جمله راهکارهای ارائه شده بود.

به استناد آمارهای منتشر شده، تولید سالانه چرم سنگین در ایران ۶۰ میلیون فوت مربع، چرم سبک ۴۸ میلیون فوت مربع و چرم زیره ۴۶۸ تن اعلام شده است. همچنین در حال حاضر ۲۲۵ واحد تولید چرم در ایران وجود دارد که از این تعداد ۱۲۰ واحد به تولید چرم سنگین، ۴۳ واحد به تولید چرم سبک، پنج واحد به تولید چرم زیره و ۵۷ واحد به تولید چرم سبک و سنگین مشغول هستند.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 955354

وب گردی

وب گردی