مستند زندگی اوسا احمد نجار ساخته شد

فرشاد فدائیان ، تصویربرداری و تدوین «اوسا احمد نجار و موریانه‌ها» را به پایان رسانده و این روزها ساخت موسیقی و  صداگذاری آن در حال انجام است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستندساز باسابقه‌ سینمای ایران به تازگی فیلم «اوسا احمد نجار و موریانه‌ها» تهیه کرده است.

در خلاصه موضوع مستند «اوسا احمد نجار و موریانه‌ها» آمده است:

«اوسا احمد را تمام اهالى خانه‌هاى روستاى نیمه کوهستانى- نیمه جنگلى «ریکنده» مازندران مى‌شناسند؛ او در و پنجره و سقف خانه‌هاى بیشتر اهالى ریکنده و روستاهاى همجوار را به دست خود ارّه کرده و ساخته است. اوسا احمد مردى است چابک با جثه‌اى نحیف و اگرچه افتاده، اما هنوز در سوداى کوفتن و اره کردن. او تکه زمینى دارد براى کشت نیشکر و دخترى گرفتار عارضه‌ى کلیه؛ حالا هم دلواپس سلامت دختر سى و دو ساله‌ى خود است و هم دلواپس خانه‌ى خود که مانند دیگر خانه‌هاى دست‌ساخته‌اش در روستا، از موش و موریانه در معرض فروپاشى‌ست...»

فرشاد فدائیان درباره‌ شیوه شکل‌گیری این مستند گفت: زمانی که فیلم «عشاق مزرعه نیشکر» را در روستایی در مازندران می‌ساختم، با اوسا احمد نجار آشنا شدم و پس از موافقت شورای مستند مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، ساخت آن را آغاز کردم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تصویربردارى و تدوین این مستند تمام شده و پیش‌بینی می‌شود دو ماه دیگر با پایان صداگذاری و ساخت موسیقی آماده نمایش شود.

عوامل تولید مستند «اوسا احمد نجار و موریانه‌ها» عبارتند از: پژوهش، تصویر، کارگردانى، تدوین و تهیه: فرشاد فداییان، دستیار تصویر و صدا: فراز فداییان، دستیار تدوین و ویرایش صدا: علیرضا براتى، عکس: ریحانه محمودى، موسیقى: على چولایى، محصول مرکز گسترش سینماى مستند و تجربى است.

502

کد خبر: 955383

وب گردی

وب گردی