انجام مانور دریچه های تحتانی سد لتیان

مدیر بهره برداری از سد و نیروگاه لتیان گفت: با هدف بهره برداری بهینه روز گذشته مانور دریچه های تحتانی سد لتیان انجام شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، علیرضا ارسطویی با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: عملیات مانور دریچه های تحتانی سد لتیان هر ساله بر اساس دستورالعمل بهره برداری از این سد پس از پایان سیلاب های بهاری انجام می شود.

ارسطویی با اشاره به اهمیت انجام این مانور گفت: با انجام این مهم ضمن حفظ حجم مفید مخزن سد، باعث جلوگیری از مسدود شدن دریچه های تخلیه تحتانی مخزن سد می شود.

مدیر بهره برداری از سد و نیروگاه لتیان تصریح کرد: از این رو امسال مطابق روال سال های گذشته روز دوشنبه 21 خرداد مانور دریچه های تحتانی سد آغاز و در همین راستا رسوبات از شیرهای تخلیه کننده تحتانی خارج شد.

او با تاکید بر ضرورت استفاده بهینه بر منابع آب گفت: به همین منظور بخشی از آبی که از سد خارج شد صرف تغذیه مصنوعی آبخوان های منطقه و بخش دیگری نیز در پشت سد ماملو ذخیره گردید.

ارسطویی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین به منظور استفاده از حداکثر انرژی آب، از بخش قابل توجهی از این آب برای تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه برقآبی مورد استفاده قرار گرفت.

402

کد خبر: 955408

وب گردی

وب گردی