رویکرد آموزشی و تربیتی در برنامه های کودکان اولویت دارد

مدیر تولید و امور هنری شبکه الکوثر، گفت: برنامه های بسیاری برای پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در ماه رمضان در نظر گرفته ایم که با رویکرد آموزشی و تربیتی ساخته شده اند.

سید محمد حسینی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره برنامه های مخصوص کودک و نوجوان در شبکه الکوثر در فصل تابستان، اظهار کرد: شبکه الکوثر یک شبکه عمومی است که طبیعتا بخشی از برنامه ها را به کودکان و نوجوانان اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بطور مثال یک برنامه روتین زنده به نام نادینا در شبکه الکوثر پخش می شود که از ابتدای سال 97 آغاز شد، پخش این برنامه در حال حاضر برای ماه مبارک رمضان متوقف شد اما قرار است که در فصل تابستان دوباره این برنامه نمایش داده شود.

مدیر تولید و امور هنری شبکه الکوثر با اشاره به اینکه برنامه های بسیاری برای کودکان و نوجوانان طراحی شده، گفت: انیمیشن های بسیاری را برای پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان طراحی کردیم که تولیدی خود ما محسوب می شود اما به دلیل کمبود بودجه سازمان صدا و سیما امکان ساخت این آثار وجود ندارد.

حسینی همچنین به ساخت آیتم های مخصوص کودکان اشاره کرد و یادآور شد: در واقع مجموعه ای از آیتم های کودکان بخش انیمیشن تولیدی خود ما محسوب می شود که در دو نوبت صبح و عصر پخش می شود.

در حال حاضر مراحل مقدماتی و بخشی از امور تولیدی این شبکه را انجام داده ایم که در حال حاضر منتظر حل شدن بودجه و امور اداری شبکه قرآنی الیاسین مخصوص کودکان هستیم

وی همچنین به مسابقه های طراحی شده برای نوجوانان اشاره کرد و گفت: یک طرحی هم وجود دارد که اگر سازمان صدا و سیما بودجه اش را تأمین کند، می خواهیم شبکه اینترنتی کودک را راه اندازی کنیم تا برای اولین بار در دنیای جهان اسلام چنین شبکه قرآنی وجود داشته باشد.

مدیر تولید و امور هنری شبکه الکوثر ادامه داد: در حال حاضر مراحل مقدماتی و بخشی از امور تولیدی این شبکه را انجام داده ایم که در حال حاضر منتظر حل شدن بودجه و امور اداری شبکه قرآنی الیاسین مخصوص کودکان هستیم.

** برنامه ها باید نیاز تمامی کودکان مسلمان را برآورده کند

حسینی همچنین به اهمیت رویکرد آموزشی و تربیتی برنامه های کودکان اشاره کرد و گفت: بطور کلی رویکردی که در شبکه الکوثر وجود دارد، جنبه های آموزشی و تربیتی در اولویت قرار دارند و سپس سرگرمی مورد توجه قرار می گیرد.

وی افزود: بطور کلی تمام برنامه هایی که در سازمان صدا و سیما پخش می شود، از نظر تربیتی در مرحله قابل قبولی و رضایت بخشی قرار دارند.

مدیر تولید و امور هنری شبکه الکوثر به رویکرد بین المللی و معارفی شبکه الکوثر اشاره کرد و اظهار کرد: سعی کردیم برنامه هایی که ساخته می شود، نیاز تمامی مسلمانان جهان را برآورده کند. از سوی دیگر موضوع برنامه هایمان هم باید جنبه معارفی داشته باشد به همین دلیل با محدودیت هایی روبه رو هستیم.

حسینی گفت: بطور مثال در گاهی از مواقع نیاز یک کودک در لبنان با یک کودک در ایران متفاوت است، ما سعی می کنیم در برنامه ها تمامی این نیازها را در نظر بگیریم به همین دلیل حتی در برنامه هایی هم که در غالب سرگرمی پخش می شود بازهم رویکرد آموزشی داریم.

** قهرمانان قرآنی بهترین الگوهای کودکان هستند

مدیر تولید و امور هنری شبکه الکوثر درباره اهمیت قهرمانان قرآنی، اظهار کرد: با اطمینان می توان گفت که قهرمانان قرآنی به عنوان بهترین الگوهای قابل ارائه برای کودکان هیچ بحث و مناقشه ای وجود ندارد.

حسینی در ادامه به کمبود بودجه در صدا و سیما تأکید کرد و گفت: عمده ترین مشکل برای ساخت برنامه های کودک در صدا و سیما کمبود بودجه است، در سال های اخیر توان اینکه بطور مستقل بخواهیم محصولات تولیدی داشته باشیم، بسیار کمتر شده است.

وی افزود: برای تأمین نیاز مخاطبان در مواقعی هم که توان ساخت برنامه نداریم با دوبله انیمیشن از کشورهای دیگر سعی کردیم نیاز کودکان را برطرف کنیم. البته در حال حاضر ظرفیتی ایجاد شده تا ما تولیداتی را انجام دهیم که رویکرد سبک زندگی در آنها اهمیت بسیاری دارد.

مدیر تولید و امور هنری شبکه الکوثر گفت: یک انیمیشن با نام «انا و اخی» از شبکه الکوثر پخش می شود که بیش از سی قسمت آن پخش شده است، این برنامه با رویکرد آموزه های اخلاقی برای نوجوانان ساخته شد.

حسینی افزود: مجموعه پندهایی هم برای کودکان در نظر گرفته شده که رویکردی تربیتی دارد.

وی با توجه به اینکه طرح انیمیشن برای کانال شبکه کودک در نظر گرفته ایم، یادآور شد: طرح های انیمیشن بسیاری داریم که در واقع اگر ساخته نشده به دلیل کمبود بودجه بوده است. از نظر ما هم قهرمان سازی قرآنی و پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ضرورت و اهمیت بسیاری دارد و در حد توانمان سعی کردیم این نیاز را تأمین کنیم.

مدیر تولید و امور هنری شبکه الکوثر خاطرنشان کرد: درصدد بودیم که با توجه به رویکرد همگرایانه ای که در جهان اسلام وجود دارد و همچنین تأکیدات رهبری در خصوص وحدت مسلمانان در شبکه الکوثر عمل کنیم تا آنچه در قرآن گفته شده به جهانیان منتقل شود.

503

کد خبر: 955410

وب گردی

وب گردی