میراث ناملموس کشورمان را حفظ کنیم

امسال بخش کودک و نوجوان مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برای نخستین بار در نمایشگاه صنایع دستی حضور داشت و طی آن مفاهیم اولیه صنایع دستی به زبان ساده با کودکان و نوجوانان در میان گذاشته شد که با استقبال بسیار بی نظیری همراه بود.

لیلا کفاش زاده در گفتگو با ایسکانیوز گفت: ارتباط موزه ها با یکدیگر کمک می کند که موزه داران در شهر های مختلف از تجربیات یکدیگر استفاده و نیازهای یکدیگر را مرتفع بکنند.
مسئول دفتر کودک و نوجوان مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه با اشاره به فعالیت های دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری که همزمان با کارگروه ایکوم صورت میگیرد افزود: قصه گویی گروه ترویج شورای کتاب کودک در موزه ملی ، پژوهش و معرفی عروسک های بی بی کک و قورچوق به منظور ثبت ملی آن درفهرست میراث ناملموس، برگزاری کارگاه های میراث فرهنگی، کتاب خوانی و مناسبت های فرهنگی در مدارس، کارگاه صحافی سنتی، کارگاه مرمت سفال در موزه ملی همراه با کتاب خوانی، معرفی عروسک باران و... از فعالیت های این دفتر در سال گذشته بود.

وی گفت: ثبت قصه مهمانهای ناخوانده در فهرست آثارمیراث ناملموس، گشایش موزه مجازی هنر کودک، خواندن در موزه، هدایت پایان نامه های حوزه کودک، تهیه چارچوب عروسک های بومی با همکاری ایکوم، انعقاد تفاهم نامه با حسینیه ارشاد (تهیه بروشور های صوتی و بریل برای نابینایان )، همکاری با کانون پرورش فکری در تهیه اسباب بازی های سنتی، همکاری در برگزاری همایش گردشگری کودکان و... را از دیگر فعالیت های این دفتر بوده است.


خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 955417

وب گردی

وب گردی