کانون‌های  مساجدبرای اوقات فراغت دانش آموزان چه می کنند؟

ستاد مرکزی و کارگروه اوقات فراغت کانون های فرهنگی مساجد در برنامه‌ریزی‌های خود برای اوقات فراغت امسال، به مشخصات قومی، مذهبی و محلی و همچنین خرده‌فرهنگ‌های موجود درشهرها و روستاهای کشور توجه جدی دارد و تلاش می‌کند با توجه به نظرات مسئولان دبیرخانه‌های استانی کانون‌ها و سایر صاحب‌نظران در استان‌ها درباره اوقات فراغت برنامه‌ریزی کند.

به گزارش ایسکانیوز، اوقات فراغت به معنای اصلی کلمه به اختیار و آزادی عمل فرد تاکید دارد. بنابراین بهتر است فرد در این اوقات با خیالی آسوده و آزادی عمل کامل فعالیت مورد نظر را فقط به خاطر خود و حتی بدون توجه به نتایج مادی و غیره انجام دهد در نتیجه پر کردن این اوقات با حال و هوای کاری و یا فراگیری درسی از کارکردهای آن می‌کاهد. در مورد پر کردن اوقات فراغت کودکان نیز باید از تحمیل فعالیت دلخواه و مورد علاقه خود به کودکان و نوجوانان پرهیز کنیم و از سرگرمی ها و فعالیت های متنوع مورد علاقه آنها کمک بگیریم.

دکترحبیب رضا ارزانی در مصاحبه با ایسکانیوز درباره برنامه ریزی کانون های فرهنگی مساجد برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان گفت: با توجه به اھمیت اوقات فراغت و نقش موثر آن در زندگی نسل نوجوان و جوان ضرورت دارد برای غنی سازی اوقات فراغت مخاطبان، سیاست گذاری و برنامه ریزی مناسبی انجام گیرد تا بھره برداری لازم از این فرصت جھت توسعه و ارتقاء سطح آگاھی و فرھنگی و مھارتی جوانان و نوجوانان مھیا شده و نیز از انحرافات اجتماعی حاصل از بطالت اوقات فراغت جلوگیری شود.

وی گفت: دبیرخانه کانون ھای فرھنگی ھنری مساجد استان تھران نیز مانند سایر دبیرخانه ھای استانی در راستای اھداف و سیاست ھای کلان ستاد عالی در این زمینه برنامه ھای متنوع و مختلفی را برای اجرا در سطح کانون ھای فرھنگی ھنری مساجد استان در قالب فعالیت ھای آموزشی _ اردویی و تفریحی _ جشنواره ھا و مسابقات فرھنگی و ھنری پیش بینی کرده است.

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: از ظرفیت و امکانات دستگاه ھای عضو شورای سیاست گذاری کانون ھای فرھنگی ھنری مساجد از قبیل استانداری، بسیج، آموزش و پرورش، اوقاف، امور مساجد، سازمان تبلیغات و سازمان ورزش و جوانان در ایام اوقات فراغت استفاده خواھد شد.

وی افزود: عمده امتیازات از طریق جلب مشارکت مردمی در کانون ھا برای ھزینه اجرای فعالیت ھا تامین می شود و دبیرخانه استان به میزان بودجه ای که ستاد عالی برای پایگاه ھای اوقات فراغت در نظر گرفته از این پایگاه ها حمایت خواهد کرد که بخشی از اعتبارات در قالب سرانه اوقات فراغت و بخشی به صورت برنامه ای است.

دکتر ارزانی با تاکید به نقش مربیان کانون ھا گفت: مربیان بیشتر از اھالی مسجد و محله و افراد متعهد و دلسوز انتخاب می شوند و معیار انتخاب آنھا صلاحیت و سلامت اعتقادی- اخلاقی و رفتاری و آشنایی و تسلط کافی به موضوعات مورد نظر است.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی گفت: دبیرخانه بر اساس وظایف و تکالیفی که تعیین شده ھماھنگی و نظارت بر پایگاه ھای اوقات فراغت را انجام می دھد و سعی می شود که زمینه ھای اجرای فعالیت ھا را فراھم و تسھیل کند و بر اساس چارچوب ھای اصولی و مشخص کانون ھا را مورد حمایت قرار دھد. کانون ھای فرھنگی ھنری مساجد نیز سعی می کنند به تکلیف عمل کرده و ھم نتایج و آثار خوبی را از برگزاری دوره ھا و کلاس ھا مشاھده کنند .

مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان گفت: میزان دریافتی از مخاطبان بسیار ناچیز است و قطعا برای افراد بی بضاعت ملاحظات را در نظر داشته و تخفیف ھای ویژه ای لحاظ خواھد شد.

خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 955435

وب گردی

وب گردی