باید نگاه واقع بینانه‌ای به وضعیت اقتصادی کشور داشته باشیم

رئیس مجلس گفت: باید نگاه واقع بینانه‌ای به وضعیت اقتصادی کشور داشته باشیم تا پایه‌ای برای حل مسائل شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه شنبه، 22 خرداد) در مراسم رونمایی از کتاب اقتصاد ایران در سال 96، در جمع خبرنگاران، گفت: تحلیل از شرایط اقتصادی کشور باعث ایجاد نظم فکری برای تصمیم گیری صحیح در کشور می شود.

وی افزود: در بسیاری از کشورها این موضوع مرسوم است که مراکز مطالعاتی تحلیل های سالانه از وضعیت اقتصادی کشور ارائه می کنند و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در 2 الی 3 سال اخیر این کار را شروع کرده و در گزارش اخیر که آقای جلالی رئیس مرکز پژوهش ها نیز نکات آن را مطرح کردند تحلیل هایی درباره اقتصاد کشور ارائه شده است.

رئیس مجلس تاکید کرد: باید نگاه واقع بینانه‌ای به وضعیت اقتصادی کشور داشته باشیم تا پایه ای برای حل مسائل شود، نکات مثبتی در این گزارش از این لحاظ که منابعی در کشور وارد شده که فضا را برای عادی شدن همکاری های بانکی در سال گذشته بیشتر فراهم کرده است.

لاریجانی گفت: در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره اقتصاد کشور، نکات مثبتی از روند اقتصادی بیان شده است اما نکات منفی هم از لحاظ برخی از مولفه ها وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه آمریکایی‌ها در برجام خلاف اخلاق و ضوابط و تعهدات بین المللی عمل کرده اند که البته از گذشته نیز این موضوع بوده است، اما به طور رسمی آمریکایی ها از برجام خارج شده اند که این حرکت مقداری در شرایط کشور از لحاظ نوع سرمایه گذاری تاثیرگذار بوده از این رو تمهیداتی در حال اتخاذ بوده و بر همین اساس مذاکراتی در حال انجام است. همچنین باید براساس رفتارهای ماه های آینده به یک چارچوب دقیق تری برسیم.

وی ادامه داد: در کتاب اقتصاد ایران در سال 96 گزارشی جامع در خصوص مسائل اقتصادی سال گذشته مطرح شده و می تواند پایه‌ای برای تحلیل های اقتصادی باشد که از مرکز پژوهش های مجلس برای تدوین این کتاب قدردانی می کنم.

لازم به ذکر است، لاریجانی از کتاب «اقتصاد ایران در سال 96» رونمایی کرد و در این مراسم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس، محمدرضا پورابراهیمی داورانی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و تعدادی از نمایندگان مجلس حضور داشتند.

304

کد خبر: 955444

وب گردی

وب گردی