طرح‎های نگهداشت و افزایش توان تولید نفت وارد فاز اجرایی شد

شرکت ملی نفت ایران، ٣۴ بسته کاری با سرمایه گذاری تقریبی ٦ میلیارد دلار با تکیه بر توان مالی و اجرایی ایرانی با هدف افزایش تولید نفت از چاه های ۲٩ میدان و مخزن نفتی را اجرایی می کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از معاونت بررسی، امکان‌سنجی اقتصادی و مالی طرح‌های برنامه ریزی تلفیقی، در راستای پیگیری سیاست های اقتصاد مقاومتی و در سال حمایت از کالای ایرانی، طرح «نگهداشت و افزایش میزان تولید نفت در چارچوب قراردادی EPD/EPC با تامین مالی» که با نظر وزیر نفت و هماهنگی سایر بخش های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران توسط مدیریت برنامه ریزی تلفیقی تنظیم شده بود، پس از اخذ مصوبه هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال و به تصویب شورای اقتصاد رسید.

بر اساس این گزارش، افزایش تولید نفت به میزان حداکثر ٣٩٠ هزار بشکه در روز از چاه های ۲٩ میدان و مخزن نفتی دریایی و خشکی با سرمایه گذاری معادل تقریبی ٦ میلیارد دلار از اهداف این طرح است.

سرمایه مورد نیاز اجرای ٣۴ بسته سرمایه گذاری این طرح نیز از محل آورده پیمانکار و سایر منابع اعتباری ارزی و ریالی طی ۲ سال اجرا، تامین و بازپرداخت تعهدات آن از محل ۵٠ درصد افزایش تولید نفت میادین در سررسید مقرر انجام می شود.

گفتنی است، این طرح به منظور تامین منابع مالی مطمئن در پروژه های افزایش و نگهداشت توان تولید نفت و جلوگیری از افت تولید طی سال های آتی برنامه ریزی شده و اجرای آن می تواند تاثیر بسزایی بر رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار منطقه، ایجاد اشتغال و استفاده از کالا و خدمات ایرانی بگذارد.

در ضمن، هم اکنون بررسی اسناد مناقصه این ۲۹ میدان توسط مشاور طرح در دست اقدام است و برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکاران اجرایی برای میادینی که اسناد آن تایید شده، به زودی توسط شرکت های بهره بردار آغاز می شود.

402

کد خبر: 955449

وب گردی

وب گردی