ساعی:  وزارت علوم در بازگشت تمامی رشته های دانشگاه صدا و سیما بدقولی کرد

ریاست دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما گفت: چندین بار در زمینه بازگشت رشته های دانشگاه صدا و سیما به دفترچه فرآیندهایی میان ما و وزارت علوم ایجاد شد حداقل 3 بار به نقطه ای رسیدیم که در آن وزارت علوم به ما قول 100 درصد بازگشت تمامی رشته های دانشگاه صدا و سیما را داد اما در عمل این اتفاق نیفتاد.

دکتر محمدحسین ساعی ریاست دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در حاشیه تجمع دانشجویان صدا و سیما مقابل وزارت علوم گفت: در حال حاضر حدود 2-3 هفته است دانشجویان دانشگاه صدا و سیما و داوطلبانی که عموما خواهان ورود به دانشگاه صدا و سیما هستند، در فضای مضطرب و معلقی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: حدود 2 هفته گذشته که خبر حذف رشته های دانشگاه صدا و سیما منتشر شده بود دانشجویان می خواستند در مقابل وزارت علوم تجمع کرده و اعتراض خود را اعلام کنند.به اعتقاد ما اقدام وزارت علوم در حذف رشته های دانشگاه صدا و سیما غیر قانونی است استدلال های لازم در این زمینه نیز پیش تر گفته شده و دوستان شنیده اند، همچنین حاضر هستیم این استدلال ها را در هرجایی که ممکن است مطرح کنیم.

ریاست دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما گفت: دوستان بر خلاف نظر سازمان صدا و سیما تصمیمی را اتخاذ کرده و آن را اجرایی کردند. ما در چنین شرایطی به دانشجویان اعلام می کردیم که صبر کنند، مشکل حل خواهد شد. امروز روز آخر انتخاب رشته است و عملا علیرغم اینکه باز هم وزارت خانه به ما قول داده بود این مساله حل می شود ما مجبور شدیم به دانشجویان اعلام کنیم که این هنوز رشته ها به طور کامل به دفترچه بازنگشته اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برخی دانشجویانی که در این تجمع حضور دارند، در فرجه امتحان هستند، تعدادی از این افراد داوطلبان انتخاب رشته هستند و روز آخر انتخاب رشته آن ها است، اما تصمیم گرفتند که به نوعی اعتراض خود را نشان دهند. این اعتراض مسالمت آمیز است و به نظر می رسد جزو حق افرادی باشد که احساس می کنند به آن ها جفا شده است.این دانشجویان با منطق و گفت و گو نظرشان را بیان کردند اما در نهایت بیانات آنان پذیرفته نشد.

دکتر ساعی بیان کرد: به احتمال زیاد پس این اعتراض نیز اتفاق خاصی نخواهد افتاد یعنی این اعتراض اتفاقی نیست منجر شود نظر وزارت علوم تغییر پیدا کند اما به اعتقاد من توجه های مسئولان نظارت بر این مساله بیشتر جلب می شود و احتمال دارد این افراد با دقت بیشتری به فرآیند این تصمیم گیری نگاه کرده و آن را ارزیابی کنند که آیا تصمیم اتخاذ شده بر اساس سنجش همه جوانب به همراه تدبیرهای لازم صورت گرفته است و یا خبر. پس از این موارد احتمالا باید منتظر تبعات این بازنگری باشیم اما در حال حاضر شاید این تجمع فایده ای برای این دانشجویان نداشته صرفا جهت بیان اعتراضات آن ها مفید واقع شود.

وی افزود: امروز روز پایانی انتخاب رشته ارشد است، دانشجویان طی چند روز گذشته امید داشتند مشکل حذف رشته ها حل شود. 2-3 روز پیش از انتخاب رشته، ما در دانشگاه به دانشجویان اعلام کردیم که برخی از رشته ها حذف شده اند در همان زمان 2-3 تشکل دانشجویی، انجمن علمی دانشکده صدا و سیما و داوطلبان کارشناسی ارشد می خواستند اعتراض خود را ابراز کنند.

ریاست دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما گفت: با توجه به اینکه دانشگاه صدا و سیما دانشگاه کوچکی محسوب می شود اما داوطلبان وفاداری دارد یعنی افرادی هستند که از مدت ها قبل برنامه ریزی می کنند تا در دانشگاه صدا و سیما حضور پیدا کنند. برخی از این افراد از یک یا 2 سال قبل برنامه ریزی می کنند که در مقطع کارشناسی ارشد می خواهند وارد این دانشگاه شوند و از این طریق مسیر حرفه ای خود را در این سازمان طی کند.

وی اظهار داشت: در شب قبل از انتخاب رشته و روز انتشار دفترچه ، حدود 30 نفر از داوطلبان این رشته ها با من تماس گرفته و نمی دانستند باید چه کنند. ما تمامی این افراد را به صبر دعوت می کردیم و به آن ها می گفتیم که در حال مذاکره هستیم، همچنین از طریق گروه های دانشجویی نتایج مذاکرات را منتشر می کردیم. تمامی افرادی که در این مکان حضور دارند از جزئیات اتفاقات چند روز اخیر در راستای حذف رشته ها از دفترچه باخبر هستند.

دکتر ساعی ادامه داد: 2 روز گذشته که در مراسم افطاری دانشگاهیان مقام معظم رهبری حضور داشتیم، بسیاری از مسئولان سطح بالای مرتبط به مسائل آموزش عالی نیز در این مراسم حضور داشتند.جالب بود زمانی که به آن ها در زمینه این اقدام وزارت علوم صحبت می کردیم اکثرا در جریان جزئیات اتفاقات بودند .در آن مکان چه مسئولان وزارت علوم و چه غیر آن تقریبا فردی وجود نداشت که دانشگاه صدا و سیما را در این حوزه محق نداند.

وی افزود: امروز که روز پایانی انتخاب رشته است ، اگر از دانشجویان می خواستیم صبر کنند اعلام می کردند که چیزی برای از دست دادن ندارند، فرض کنید جوانی که طی یک سال برنامه ریزی کرده بود که در فضای حرفه ای تحصیل کند و این شغل را برای خود انتخاب کند ولی در حال حاضر نمی تواند در این زمینه مشغول به کار شود.

ریاست دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز درزمینه چرایی حساسیت وزارت علوم نسبت به دانشگاه صدا و سیما گفت: قاعدتا شما باید این سوال را از مسولان وزارت علوم بپرسید، من در این زمینه دوستان خبرنگارانی که طی چند روز گذشته با من تماس گرفتند توصیه کردم تنها به حرف های ما اتکا نکنید.

وی اضافه کرد: من خودم مشتاقم که استدلال های دوستان را بدانم. اگر به مصاحبه 13 خرداد دکتر نیاسر بنگردید، وی در این مصاحبه تاکید کردند که همه رشته های دانشگاه صدا و سیما را بازگردانده ایم اما چنین نبود، در چنین شرایطی فضای بی اعتمادی میان دانشجویان صدا و سیما و وزارت علوم شکل گرفت یعنی مدیران و مسئولان مذاکره های لازم را داشته و قول همکاری و بازگرداندن رشته ها را می دادند اما در عین حال شاهد آن بودیم که در عمل اتفاقی نمی افتد.

وی در پایان تاکید کرد: من به دوستان اعلام کردم چقدر خوب شد که دکتر شریعتی مقابل چشم جامعه دانشگاهی و خبرنگاران حرف هایی زده و صحبت های وی انتشار پیدا کرد، چندین بار در زمینه بازگشت رشته های دانشگاه صدا و سیما به دفترچه فرآیندهایی میان ما و وزارت علوم ایجاد شد حداقل 3 بار به نقطه ای رسیدیم که در آن وزارت علوم به ما قول 100 درصد بازگشت تمامی رشته های دانشگاه صدا و سیما را داد اما در عمل این اتفاق نیفتاد.

201

کد خبر: 955452

وب گردی

وب گردی