موارد مطروحه در نشست خبری ترامپ چه بودند؟

رییس جمهور آمریکا طی اولین نشست پس از گفت وگو با همتای کره شمالی خود ، به جمع خبرنگاران آمد تا افکار عمومی جهان را از آن چه بین این دو رهبر گذشته است، باخبر کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در اولین نشست خبری خود به جمع خبرنگاران رفت و مسائل عنوان شده بین خود و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را بازگو کرد که در ادامه مطلب به صورت خلاصه و فشرده به اهم آن ها اشاره می کنیم:

1-ترامپ اعلام کرد که کیم قول نابودی سایت آزمایشی موشکی خود را داده است.

2-ایالات متحده تمرینات نظامی مشترک با کره جنوبی را متوقف خواهد کرد.ترامپ گفت که ایالات متحده تمرینات نظامی (اصطلاحا عملیات جنگی آموزشی) را متوقف خواهد کرد ( اشاره ای روشن به مانور نظامی با کره جنوبی ) زیرا کره شمالی مدت هاست که مجازات شده است.

3- جنگ بین دو کره متوقف خواهد شد. رییس جمهور آمریکا، در این نشست تاریخی ابراز امیدواری کرد که این جنگ که حدود 70 سال از شروع آن می گذرد، به پایان برسد.

4- ترامپ ابراز اطمینان کرد که کیم به توافق انجام شده پایبند خواهد بود.

5- ترامپ اعلام کرد که تمام تحریم ها با خلع سلاح هسته ای برداشته خواهد شد که به صورت طبیعی مدت زمانی طول خواهد کشید.

6- کیم دعوت ترامپ به کاخ سفید را پذیرفت.

7- ترامپ اعلام کرد که به کیم اطمینان کامل دارد و توانایی وی را در اداره کشورش تحسین کرد.

8- ایالات متحده مجبور نخواهد بود که با هزینه های نابودی هسته ای کره شمالی مقابله کند.

9-وی از دیدار دیگر در آینده با کیم خبر داد.

10- ترامپ وعده بهترین هتل دنیا را به کیم داد و افزود راهی که کیم انتخاب کرده راه صلح است.

قطع به یقین تمامی موارد مطرح شده و امضا شده در کنفرانس خبری به خبرنگاران اعلام نشد و حتی متن منتشر شده نیز پس از تاخیری قابل تامل از محرمانه بودن خارج و برای رسانه ها قرائت شد؛ این که چه موارد دیگری به صورت ضمنی و محرمانه مورد توافق دو طرف قرار گرفته، چیزی است که شاید گذر زمان آنها را برملا سازد.

کد خبر: 955463

وب گردی

وب گردی