ائتلاف صدر و العامری

جنبش های سائرون و فتح به قیادت مقتدی صدر و هادی العامری در نشست های جداگانه خبر از ائتلافی به منظور تسریع در روند تشکیل حکومت وحدت ملی شدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مقتدی صدر و هادی العامری برای تسریع در تشکیل حکومت وحدت ملی در عراق به تفاهم رسیده اند.

روز سه شنبه مقتدی صدر در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در شهر نجف، با بیان این که امیدوار است تشکیل هر چه سریع تر حکومت ملی پایانی باشد بر اختلافات قومی و قبیله ای، از ائتلاف و اتحاد "سائرون" به زعامت خودش و "فتح "به رهبری هادی العامری خبر داد.

حیدر العبادی نیز در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود ضمن دعوت ازهمه گروه ها برای ایجاد فضایی مناسب به منظور مشارکت همگانی و ملی اظهار داشت که از ابتدا با روند بازشماری دستی آرا مخالف بوده است.

نخست وزیر عراق آتش سوزی صندوق های آرا را نتیجه تنش های سیاسی دانست و با بیان این که هیچ سیاستمدار و جناح سیاسی حق ورود به مساله تایید یا رد نتیجه انتخابات پارلمانی را ندارد، اعلام کرد تنها دادگاه فدرال است که در نهایت می تواند تصمیم به تایید یا لغو انتخابات بگیرد.

تلویزیون عراق روز دوشنبه گزارش داد که دادگاه فدرال دستور دستگیری چهار متهم به آتش سوزی انبار صندوق های آرا، شامل سه پلیس و یک کارمند کمیسیون انتخابات را صادر کرده است.

پارلمان عراق خواستار بازشماری آرا و برگزاری انتخابات مجدد در سراسر کشور شده است.

کد خبر: 955603

وب گردی

وب گردی