شهنازی: نقطه تاریک والیبال ایران، باخت به ژاپن بود/ بهترین آنالیزور جهان را داریم

کارشناس والیبال گفت: خوشبختانه تیم ملی ما دارای بهترین آنالیزور جهان است و باید از توانمندی های او بیشتر استفاده شود.

ناصر شهنازی در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در خصوص نتایج تیم ملی والیبال ایران در 3 هفته نخست لیگ ملت های جهان اظهار داشت: اگر بخواهیم به بازی های لیگ ملت ها، هفته به هفته نگاه کنیم، مردان والیبالیست ایران روند رو به رشدی را در نوع بازی کردن انجام دادند اما از لحاظ نتیجه گیری رضایت بخش نبودند و نقطه تاریک و بد والیبال ایران هم باخت به ژاپن بود.

وی ادامه داد: در هفته سوم بازی ها به خودمان آمدیم و تیم چین را در یک بازی حساب شده شکست دادیم. در بازی مقابل برزیل هم به درستی از جوانان خود بهره بردیم و این تیم را دچار چالش کردیم. خوشبختانه در این بازی جوانان ما به خودباوری رسیدند و بسیار عالی بازی کردند و به اعتقاد من می شد برزیل را هم شکست دهیم.

کارشناس والیبال تصریح کرد: در بازی مقابل روسیه معتقدم تیم ما در امتیازات حساس و بالا، تمرکز خود را از دست داده بود و نمی توانست به درستی بازی کند و این بازیکن روسی (موزرسکی) بود که توانست برد روسیه را تضمین کند. اگر دقت می کردیم و تمرکز لازم را در جریان بازی داشتیم، می توانستیم روسیه را هم شکست دهیم. در مجموع نمایش بازیکنان والیبال ایران در هفته سوم بازی ها راضی کننده بود و مردم از نوع بازی های والیبالیست های ایران رضایت داشتند.

شهنازی در خصوص عملکرد ایگور کولاکوویچ در تیم ملی والیبال ایران گفت: احترام زیادی برای کولاکوویچ قائل هستم و سرمربی تیم ملی را فردی بسیار با شخصیت و دارای پتانسیل می بینم اما نوع بازی و سیستم بازی کردن تیم ملی والیبال به اروپای غربی و آمریکا شبیه بوده و تفکرات ما نیز به افرادی همچون ولاسکو نزدیک است. عقیده دارم تفکرات والیبال ایران با والیبال شرق اروپا بسیار متفاوت است. البته سرمربی تیم ملی ایران باید تا الان شناخت کافی از خصوصیات کشورمان و والیبال ایران پیدا کرده باشد. کولاکوویچ باید بتواند والیبال ایران را به مراحل بالاتر ببرد.

وی در خصوص نقاط ضعف و قوت تیم ملی والیبال خاطرنشان کرد: هم اکنون در تیم ملی والیبال از تلفیق بازیکنان جوان و باتجربه بهره مند هستیم که البته برای والیبال ایران سودمند است و آینده ما را تضمین می کند. به عقیده من تیم ملی در سرویس زدن دچار مشکلاتی است چرا که تیم های بزرگ دنیا از سرویس های سرعتی استفاده می کنند ولی ما سرویس های ساده می زنیم و بهتر است این مشکل برطرف شود.

کارشناس والیبال یادآور شد: همان طور که گفتم تیم ما در امتیازات حساس و بالا، تمرکز خود را ازدست می دهد که منجر به واگذاری بازی می شود. کادر فنی باید بتواند با سیستمی مشخص جلو بود. باید تیم ملی والیبال ایران در بخش دفاع تیمی تقویت شود و در بحث حمله نیز با برنامه ریزی پیش برویم و بدانیم که چه نوع پاسی باید داده شود.

شهنازی در پایان گفت: بحث آنالیز تیم ها بسیار مهم و حیاتی است. خوشبختانه تیم ما دارای بهترین آنالیزور جهان (نوید مشجری) است و باید از توانمندی های او بیشتر استفاده شود. اعتقاد به آنالیز، تحلیل و اجرای آن بسیار مهم و حیاتی است.

602

کد خبر: 955606

وب گردی

وب گردی