ضرورت رعایت نکات ایمنی در سفر

احتمال وقوع حادثه برای همه وجود دارد و فقط با رعایت نکات ایمنی و پرهیز از غفلت می‌توان آن را به حداقل رساند و برنامه ریزی در سفر و داشتن اطلاعات لازم درباره مسیر پیش رو یکی از مهمترین نکاتی است که هر راننده با توجه به مسئولیت خود در قبال سرنشینان باید بداند و آگاهانه از حوادث احتمالی جلوگیری کند.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره تمهیدات ترافیکی جاده ها رادر ایام تعطیلات عید سعید فطر اعلام کرد.

وی افزود: محدودیت ها و ممنوعیت های این ایام در صورت استهلال و در صورتی که شنبه به عنوان عید اعلام شود به شرح زیر خواهد بود:

تردد موتورسیکلت ها روز چهار شنبه 23 از ساعت 12 آغاز و تا ساعت 6 بامداد روز یکشنبه 27 در محورهای کرج-چالوس، هراز ،فیروزکوه و محور تهران-سمنان-مشهد و بالعکس ممنوع است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به ممنوعیت تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین در محور کرج-چالوس (تریلر,کامیون و کامیونت) گفت: به منظور کنترل ترافیک ،تردد انواع خودرو از12 ظهر پنج شنبه 24 تا ساعت 2 بامداد روز جمعه و از 12 ظهر روز شنبه 26 تا ساعت 2 بامداد روز یکشنبه از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع است و با اعلام مامورین پلیس راه در محل, تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر تا 2 بامدادروز شنبه و یکشنبه (27) از مرزن آباد به سمت کرج بصورت یکطرفه خواهد بود.

وی با اشاره به حجم بالای سفرها در این ایام گفت: ممنوعیت تردد وسایل نقلیه سنگین در محور هراز هم ممنوع است و فقط کامیون و کامیونت هایی که حامل مواد سوختی و فاسد شدنی هستند می تواننددر روز چهار شنبه(23) از 12 ظهر تا 12 شب وروزهای پنج شنبه و جمعه از 6صبح تا 12 شب و روز شنبه (26)از 6 صبح تا 12 ظهر رفت و آمد کنند و در روز یکشنبه تردد برای این وسایل از محور هراز ممنوع است.

سرهنگ نادر رحمانی گفت: با توجه به اینکه محور هراز یکی از اصلی ترین راه های مواصلاتی کشور است برای جلوگیری از ترافیک برای خودرو های شخصی نیز محدودیت هایی را قائل شده ایم تا شهروندان بتوانند با حداکثر امنیت در راه های کشور به سفر خود ادامه دهند.

وی افزود: تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت 12 ظهر روز شنبه (26)تا 2 بامداد روز یکشنبه (27)از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 2 بعد از ظهر روز شنبه مورخ(26)تا 2 بامداد روز یکشنبه مورخ(27)با اعلام مامورین پلیس راه در محل, از آب اسک به رودهن (محدوده مشاء), تردد انواع وسایل نقلیه بصورت یکطرفه خواهد بود.

وی گفت : درمحور تهران-فیروزکوه-قائم شهر و بالعکس، تردد کلیه تریلی ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 ظهر تا 12 شب روز چهار شنبه (23) و همچنین از ساعت 8 صبح تا 12 شب روزهای پنجشنبه , جمعه و شنبه در تاریخ های 24 , 25 و 26 خرداد 97 در محور تهران-فیروزکوه-قائم شهرو بالعکس ممنوع است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان این که محور سلفچگان-قم نیز دررمان تعطیلات یکی دیگراز پر رفت و آمدترین جاده ها است بیان کرد: محدودیت تردد برایتریلی ها و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از این محور از ساعت 3 بعد از ظهر تا 12 شب روز شنبه مورخ (26)در محور فوق ممنوع است و مسیر جایگزین آن آزادراه تهران-ساوه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تردد تریلی و کامیون ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی در محور های مشهد،قوچان،شیروان،بجنورد،آشخانه،جنگل گلستان وبالعکس از ساعت 12 ظهر تا 12 شب روز چهار شنبه(23)و همچنین از ساعت 8 صبح تا 10 شب روزهای پنجشنبه , جمعه و شنبه در تاریخ های 24 , 25 و 26 خرداد در محور فوق ممنوع است.

وی در ادامه گفت: این محدودیت ها با همین ساعات،روز شنبه (26) برای وسایل نقلیه سنگین در محورقدیم رشت-قزوین و بالعکس و در محورآستارا-اردبیل و بالعکس در روزهای پنج شنبه و شنبه از ساعت 8 صبح تا 12 شب نیز اعمال می شود.

سرهنگ نادر رحمانی در پایان ار هموطنان خواست با رعایت دقیق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر خوشی را برای خود و سرنشینان خودرو رقم بزنند.

خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 955609

وب گردی

وب گردی