عدم توجه کافی به آسیب های اجتماعی کشور را با بحران مواجه کند

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: عدم توجه کافی به آسیب های اجتماعی می تواند کشور را با بحران مواجه کند، از این رو با تاکیدات رهبر انقلاب قوا و دستگاه های مختلف بر این امر تمرکز یافته اند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد رحیم نوروزیان سه شنبه شب در جلسه ستاد فرهنگی ، اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان اظهار کرد:یکی از آسیب هایی که امروز تهدید کننده جامعه است، آسیب های اجتماعی است که به دلیل اهمیت بالای آن طی چند سال اخیر جلسات مربوط به آسیب های اجتماعی با حضور شخص مقام معظم رهبری برگزار می شود.

وی افزود: انتظار است مدیران استانی نیز به تبعیت از رهبر انقلاب به این موضوع توجه ویژه ای داشته و خود شخصا در جلسات ستاد حضور پیدا کنند.

نوروزیان افزود: عدم توجه کافی به آسیب های اجتماعی می تواند کشور را با بحران مواجه کند، از این رو با تاکیدات رهبر انقلاب قوا و دستگاه های مختلف بر این امر تمرکز یافته اند.

وی گفت: دشمنان نظام با اهداف سیاسی به بزرگ نمایی مشکلات مردم پرداخته و عمده مسائل را اقتصادی و معیشتی نشان می دهند در حالی که بخش قابل توجه ای از نارضایتی و مشکلات مردم ناشی از کم توجهی به حقوق و کرامت آنهاست.

معاون سیاسی استاندار گفت: با توجه به طرح تقسیم کار ملی پیرامون کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی، آسیب های اجتماعی از قبیل طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی، حاشیه نشینی و دیگر آسیب ها هدف گذاری شده و بر این اساس فقط در سال گذشته بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار به ۱۱ دستگاه مرتبط استان در این خصوص اختصاص یافت.

وی بیان کرد: بر اساس اطلس و نقشه استانی تخصیص اعتبارات سال جاری حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی صورت می پذیرد و سهم هر شهرستان از اعتبارات نیز باید مشخص شود همچنین دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری نظارت ویژه ای بر مصرف صحیح اعتبارات خواهد داشت و علاوه بر آن خود مدیران نیز موظف اند نظارت و کنترل داشته باشند.

نوروزیان تصریح کرد: جلسات ستاد باید بیشتر جنبه عملیاتی داشته و گزارش دستگاه ها نیز علاوه بر کمی و کیفی بودن باید منطبق بر اهداف طراحی شده باشد و از کلی گویی پرهیز شود.

وی اظهار داشت: دستگاهها موظف اند براساس اسناد بالا دستی و بویژه برنامه ششم توسعه و مصوبات شورای اجتماعی کشوردر خصوص آسیب های اجتماعی و تکالیفی که بر عهده شان گذاشته شده برنامه ریزی نمایند و شاخص ها نیز باید در جهت کاهش و حل مشکلات باشد.

معاون استاندار گفت: سازمان های مردم نهاد در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی می توانند کمک شایانی به دستگاه های اجرایی داشته باشندو بایداز ظرفیت این سازمانها در حوزه آسیب های اجتماعی استفاده شود .

900

کد خبر: 955610

وب گردی

وب گردی