امانتدار آیندگان باشیم

گرمای این روزهای و تشنگی و گرسنگی در ماه مبارک رمضان باعث نشد تا روزه داران از دو روز جهانی محیط زیست و دوچرخه سواری غافل شوند . در شهرهای کوچک وبزرگ ایران؛ مردم طبیعت دوست با برنامه های متنوع این روز را گرامی داشتند.

به گزارش ایسکانیوز، دوستداران طبیعت پاک و فعالان محیط زیست باز هم دستها را بالا زدند تا در پاکی و تمیزی کشور گام بردارند ما نیز به رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز رسانه ای با تمام فعالان محیط زیست کشور همراه باشیم.

پاکسازی محیط و فرهنگ سازی در استان فارس


به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست و در آستانه روز جهانی اقیانوس ها پاکسازان طبیعت فارس؛ صدوشصت و سومین برنامه خود را، به فرهنگسازی و پاکسازی تنگه گردو کَنَک اختصاص دادند.
بدین ترتیب که گردشگران کمتر از ظروف یکبار مصرف استفاده کرده و اقدام به پاکسازی منطقه از زباله کردند و سپس این زباله ها بوسیله اهالی منطقه به محل دفن زباله منتقل شد.


خصوصی ها و دولتی های شیراز همه آمدند


در هفته محیط زیست، با همت برخی از انجمن های مردم نهاد میراث زاگرس یعنی؛ ایلفا، سبزباشیم، موسسه یک گام تا رهایی و نیز با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، سازمان مدیریت پسماند و هیأت دوچرخه سواری شیراز با حضور عضو شورای شهر شیراز، دامنه کوههای دراک از زباله پاکسازی شد و زباله ها توسط ماشین حمل زباله از محل تخلیه و به سایت دفن زباله انتقال یافت.

رودخانه گردشگری بروک اقلید پاکسازی شد


انجمن همیاران وپاکسازان طبیعت شهرستان اقلید با همکاری اداره محیط زیست، بهداشت شهر وگروهی ازپاکبانان؛ بخش وسیعی از رودخانه گردشگری بَروک را در برنامه هفتاد و نهم خود پاکسازی کردند.زباله های جمع آوری شده به سایت دفن زباله انتقال یافت.

شیروانی ها از میدان تا میدان را پاکسازی کردند
در روز جهانی محیط زیست با همت انجمن طنین پاکبانان شیروان پاکسازی مسیر میدان امام علی تا میدان عدل انجام شد.



پیاده راه لاهیجان از زباله های کوچک خطرناک پاک شد


به مناسبت هفته محیط زیست برنامه پاکسازی ته سیگار در پیاده راه استخر لاهیجان توسط انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان انجام شد. این حرکت محیط زیستی با استقبال شهروندان لاهیجانی مواجه گشت.

مجسمه کوهنورد هم پاکسازی شد


کارگروه فرهنگی تورنگ و بوم بانان گیلان پنجمین برنامه هفتگی جمعه ها با محیط زیست خود را به پاکسازی بام سبز لاهیجان و مجسمه کوهنورد اختصاص دادند.

رکاب زنی دوچرخه سوران مهابادی در مسیرهای پرترافیک شهر


همزمان با روز جهانی دوچرخه سواری، طی فراخوانی تعداد 280 دوچرخه سوار مهابادی در محل تعیین شده حضور یافته و در جهت ترویج فرهنگ سازی دوچرخه سواری در مسیر های پر ترافیک شهر به مسافت 4 کیلومتر رکاب زدند.
در این همایش تعدادی از اعضای انجمن سبزاندیشان به ویژه بانوان دوچرخه سوار حضور چمشگیری داشتند و درپایان نیز با قرعه کشی به 35 نفر جوایزی اهدا شد.



دهلرانی ها هوای ورزشکاران را دارند


با هدف ترویج پیاده روی به همت انجمن مرزنشینان سبز دهلران؛ میز و صندلی هایی با لاستیکهای فرسوده در مسیر پیاده روی آبگرم ساخته شد.

کوهنوردان بادرودی صعود شبانه کردند


34 نفر از گروه کوهنوردی دوستان کوهنورد بادرود به قله کرکس استان اصفهان صعود شبانه کردند.

نورآباد ممسنی روز جهانی محیط زیست را با دوچرخه سواری گرامی داشت


بمناسبت روز جهانی محیط زیست؛ هفدهمین برنامه سه شنبه های بدون خودرو در نورآباد با همت حامیان طبیعت زاگرس ممسنی و گروه دوچرخه سواران این شهر در استان فارس برگزار شد.

دو روز جهانی طبیعت و دوچرخه در خوزستان گرامی داشته شد


انجمن رفتگران طبیعت بهبهان در روز جهانی محیط زیست با شعار"امانتدار آیندگان باشیم تاهدیه دهنده طبیعتی بیمار به کودکانمان نباشیم"در منطقه تفریحی خارستان در استان خوزستان صدو دومین برنامه محیط زیستی خود را برگزار کرد.
همچنین جمعی از اعضای انجمن رفتگران طبیعت بهبهان در روز جهانی دوچرخه و در حمایت از کمپین سه شنبه های بدون خودرو، با وجود گرمای بسیار زیاد و شرایط نامساعد جوی، مسیری چندین کیلومتری را رکاب زدند.

گلستانی ها جلسه هم اندیشی برگزار کردند


در کرد کوی استان گلستان جمعی از تشکل جهان نما به مناسبت هفته محیط زیست جلسات هم اندیشی برگزار کردند.

705

کد خبر: 955623

وب گردی

وب گردی