موافق حذف رشته های دانشگاه های دستگاه های اجرایی نیستم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در راستای حذف برخی از رشته های دانشگاه های دستگاه های اجرایی گفت: به طور کلی من موافق حذف رشته ها نیستم اما دادن مجوز به رشته های جدید در صورتی که کرسی های خالی در سایر دانشگاه وجود داشته باشد صلاح نیست.

اسدالله عباسی عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه حذف رشته های دانشگاه های دستگاه های اجرایی مانند صدا و سیما گفت: به اعتقاد من دانشگاهی که به طور موازی در حال فعالیت با سایر رشته ها هستند باید حذف شوند.

وی ادامه داد: این در حالی است که رشته ها موازی با سایر رشته ها در دانشگاه ها به فعالیت بپردازند اما در صورتی که این رشته ها جدید تاسیس شده باشند با توجه به اینکه با کاهش تقاضا مواجه هستیم اقدام مناسبی است.

به گفته عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در صورتی که تقاضا افزایش پیدا کند ضرورت دارد رشته های جدید راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بسیاری از دانشگاه های دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات آموزش عالی هستند که رشته های موجود آن ها، صندلی های خالی وجود دارد.در این راستا صلاح نیست ما به سایر دانشگاه ها مجوز دهیم و بخواهیم رقابتی ایجاد کنیم که منجر به تضعیف دانشگاه ها و کاهش کیفیت آن ها شود.

نماینده مردم رودسر،املش و گیلان افزود: به طور کلی من موافق حذف رشته ها نیستم اما دادن مجوز به رشته های جدید در صورتی که کرسی های خالی در سایر دانشگاه وجود داشته باشد صلاح نیست.

201

کد خبر: 955631

وب گردی

وب گردی