چاپ مقاله عضو هیات علمی واحد شبستر در مجله علمی پژوهشی

مقاله دکتر توحید وحدت‌¬پور عضو هیات علمی واحد شبستر در «مجله تحقیقات دامپزشکی و فرآورده‌های بیولوژیک» موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی چاپ شد.

به گزارش ایسکانیوز، مقاله دکتر توحید وحدت­‌پور با عنوان«اثرات مصرف ترازوسین بر الکتروکاردیوگرافی، شاخص­­های قلب و عملکرد جوجه­ های گوشتی تغذیه­ شده با جیره متراکم برای القاء آسیت» در مجله تحقیقات دامپزشکی و فرآورده‌های بیولوژیک موسسه تحقیقات واکسن و سرم­سازی رازی که جزو مجلات علمی-پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد و در پایگاه استنادی ISC نمایه می­شود، چاپ شد.

این پژوهش، به منظور بررسی اثرات ترازوسین به عنوان یکی از داروهای کنترل ­کننده فشار خون بالا با تاثیر آلفا بلوکری در جهت شل ­کردن شریان­ها و کاهش فشار خون به منظور پیشگیری و کنترل بروز عارضه آسیت اجرا شد.

استفاده از ترکیبات بلوکه ­کننده گیرنده ­های α با معرفی پرازوسین، آغاز و سپس دوگزازوسین و در نهایت ترازوسین تولید شد. این داروها بویژه ترازوسین دارای عوارض جانبی بسیار کمی بوده و تقریبا با تمام داروهای کاهش دهنده فشار خون که به عنوان داروهای خط مقدم برای کنترل فشار خون تجویز می­شوند، می­­تواند مورد استفاده قرار گیرد.

در این تحقیق برای اولین بار تاثیر این دارو بر کنترل عارضه آسیت و شاخص­های قلب و الکتروکاردیوگرافیک (ECG) جوجه­های گوشتی مورد تحقیق قرار گرفت که نتایج ارزشمندی داشت.

دکتر یحیی ابراهیم نژاد، دانشیار تغذیه دام واحد شبستر و مهندس شیوا جعفرزاده، دانش آموحته کارشناسی ارشد فیزیولوژی دام واحد شبستر، همکاران نویسنده این مقاله هستند.

توحید وحدت ­پور استادیار فیزیولوژی دانشکده علوم دامی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر و پژوهشگر دوره فوق دکترای (Post Doc.) دانشگاه علوم پزشکی تبریز با چاپ و ارایه 70 عنوان مقاله در مجلات و همایش­های بین­­المللی یکی از اعضای هیات علمی فعال دانشگاه آزاد اسلامی واحد شبستر در حوزه پژوهش است.

سایت نویسنده http://vahdatpour.iaushab.ac.ir/

آدرس مقاله

http://vj.areo.ir/article_115756_2c7a40f95ff6328d169bef7b604b8351.pdf

کد خبر: 955641

وب گردی

وب گردی