مجوز تسلا موتور از سوی ب.ام.و تایید نشد

شرکت تسلاموتور قشم به تازگی ادعای اخذ نمایندگی ب. ام و در ایران را اعلام کرده که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته این اسناد از سوی شرکت ب. ام و آلمان تایید نشده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ شرکت تسلا موتور قشم به تازگی اعلام کرده است که این شرکت نماینده ب‌ام‌و در ایران است، اما از طرفی دیگر و با پیگیری های صورت گرفته با شرکت BMW در مونیخ، مشخص شده است که این اسناد مربوط به فروش خودرو نبوده و فقط خدمات یدکی را شامل می‌‌شود.

سرکنسولگری ایران در فرانکفورت در نامه ای به اداره سجلات و احوالات شخصیه وزارت امور خارجه اعلام کرده است: بر اساس نامه منتشر شده از سوی سرپرست اداره تایید اسناد وزارت صنعت معدن و تجارت، اعلام شده که شرکت تسلا موتور قشم اسنادی منتشر کرده که مورد تایید ب ام و نیست و جعلی بوده است.

سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت طی نامه ای دیگر به مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرده است: در خصوص بررسی مدارک ارائه شده از سوی شرکت تسلاموتور قشم، اسناد و مدارک لازم و جوابیه مکتوب شرکت ب ام و آلمان جهت بهره برداری لازم به این مرکز ارسال می شود.

حال با پیگیری های صورت گرفته از شرکت BMW، مشخص شده است که این قراردادها ارتباطی با فروش خودرو صفر کیلیومتر ندارند و تنها قراردادی که میان این دو شرکت منعقد شده؛ حول قرارداد Autohaus Mohring است که ارتباطی با فروش خودرو ندارد.

لازم به ذکر است بر اساس قانون جدید وزارت صنعت، مجوز واردات خودرو به شرکت‌هایی داده می شود که نمایندگی رسمی از شرکت مادر داشته باشند.

حال باید دید پاسخ وزارت صنعت، معدن و تجارت به این موضوع چه خواهد بود و آیا مجوز فعالیت این شرکت تعلیق می شود و یا همچنان فعالیت آن ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: میزان

402

کد خبر: 955707

وب گردی

وب گردی