مخالف تزریق ارز پتروشیمی به قیمت 4200 تومان نیستیم

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی از تشکیل کارگروه حمایت از پتروشیمی‌ها بعد از ماه رمضان خبر داد و گفت: ارز 4200 تومانی برای پتروشیمی ها تبعاتی دارد که دولت باید آن را رفع کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ احمد مهدوی ابهری دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی، با اشاره به برگزاری جلسه اخیر با معاون اول رئیس جمهور گفت: در این جلسه بیشتر در خصوص تزریق ارز 4200 تومانی بحث و گفت وگو شد.

او ادامه داد: در این جلسه رسما گفته شد شرکت های پتروشیمی نیازهای مختلف صنعتی و تجهیزاتی دارند و نمی توانند 100 درصد ارز خود را وارد سامانه نیما کنند و برای خرید تجهیزات دوباره ارز دریافت کنند.

مهدوی تصریح کرد: نکته دیگری که در این جلسه مطرح شد زیان دیدن بسیاری از مجتمع های پتروشیمی بود که به اطلاع معاون اول رئیس جمهور رساندیم.

به گفته او پتروشیمی تندگویان ماهانه 35 میلیارد تومان زیان می‌دهد و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا کارگروهی تشکیل شود و به مشکلات پتروشیمی‌ها رسیدگی شود که البته تشکیل کارگروه منع قانونی ندارد و اولین جلسه آن بعد از ماه رمضان برگزار می شود.

او در پاسخ به این سوال که بنابراین شما با تزریق ارز صادراتی به قیمت 4200 تومانی مشکل ندارید، گفت: به هرحال کشور در شرایط حساسی قرار گرفته است اما این ارز تبعاتی دارد که دولت باید به پتروشیمی‌ها کمک کند.

مهدوی تصریح کرد: پتروشیمی نیاز به سرمایه گذار داخلی و خارجی دارد و باید با دیگر پتروشیمی‌ها نیز رقابت کند که نیازمند حمایت دولت است.

دبیر انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اشاره وضعیت بد پتروشیمی‌های خوراک گاز گفت: درباره پتروشیمی شیراز نیز پیش بینی می‌شود امسال 250 میلیارد تومان زیان دهد که علت های آن باید مورد توجه قرار گیرد.

* در جنگ اقتصادی نمی‌توانند برای صادرات محصولات پتروشیمی‌ مشکل ایجاد کنند

او با اشاره به اینکه در این جنگ اقتصادی نمی توانند مانند نفت پتروشیمی ها را اذیت کنند ادامه داد: اگر اروپایی ها هم به عهد خود وفا نکنند برای پتروشیمی ها مشکلی ایجاد نمی شود و پتروشیمی ها توانستند قبل از برجام نیز صادرات خود را داشته باشند.

مهدوی گفت: در حال حاضر بسیاری از پتروشیمی ها خصولتی هستند که باید دولت به این ها کمک کند و اگر یک تصمیمی گرفته شده است باید تبعات آن نیز برطرف شود.

منبع: فارس

402

کد خبر: 955745

وب گردی

وب گردی