ترس ژاپن از شرایط کنونی شبه جزیره کره

وزیر دفاع ژاپن از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای توقف رزمایش‌های نظامی مشترک با کره جنوبی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، ژاپن گزارش داد ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع این کشور امروز (چهارشنبه) نگرانی خود را درباره تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای پایان دادن به برگزاری رزمایش‌های نظامی مشترک با کره جنوبی ابراز داشت.

وزیر دفاع ژاپن ضمن ابراز نگرانی در خصوص تصمیم ترامپ برای به تعلیق درآوردن رزمایش مشترک با سئول گفت: رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی و نیز حضور نیروهای نظامی آمریکا در کره جنوبی نقش بسیار مهمی در امنیت منطقه‌ی آسیای شرقی بازی می‌کند. حل مسئله موشک‌های هسته‌ای و نیز افراد ربوده شده اهداف نهایی ما را تشکیل می‌دهد. ما مایلیم تا از کره شمالی درخواست نمایم تا سیاست خود را به نحوی واضح تغییر دهد.

بنا به گفته اونودرا، ژاپن همچنان به حفظ فشار علیه کره شمالی ادامه خواهد داد. وزیر دفاع ژاپن همچنین تاکید کرد کشورش به برگزاری رزمایش نظامی مشترک خود با آمریکا و اقدامات خود برای تقویت تدابیر دفاعی خود در مقابل «تهدیدات موشک‌های بالستیک کره شمالی» ادامه خواهد داد.

ترامپ روز گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس نیوز اعلام کرد: مادامی که با حسن نیت در حال مذاکره با کره شمالی هستیم قصد انجام مانورهای نظامی را نخواهیم داشت. بنا به اعلام رئیس جمهور آمریکا به تعلیق درآوردن رزمایش‌های نظامی مشترک با کره جنوبی به صرفه‌جویی مالی نیز کمک خواهد کرد.

روز سه شنبه رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور دیدار داشت. مقامات پیونگ یانگ و واشنگتن پس از نشست خود یک بیانیه مشترک را امضا کردند که دربرگیرنده توافق برای ایجاد روابط دو جانبه جدید و نیز تلاش مشترک دو طرف برای ایجاد صلح پایدار در شبه جزیره کره بود. همچنین در بیانیه دو طرف تاکید بر تعهد آمریکا برای ارائه تضمین‌های امنیتی در قبال خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره شد. سران آمریکا و کره شمالی همچنین برای ادامه مذاکرات و نیز قبول دعوت طرفین برای دیدار از کره شمالی و آمریکا به توافق رسیدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر: 955749

وب گردی

وب گردی