میزبانی ۱۴۵۰ بقعه متبرکه و امامزاده  برای نماز عید فطر

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نماز عید سعید فطر امسال با شرکت گسترده مردم مومن در یک هزار و ۴۵۰ بقعه متبرکه و امامزاده برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، حجت‌الاسلام سید محمد کاظم موسوی متقی، مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر اظهار کرد: سازمان اوقاف همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان و با هدف ارتقاء سطح معرفتی و ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و همچنین ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن طرح ملی «ضیافت الهی» را در سطح بقاع متبرکه برگزار می‌کند.

وی افزود: امسال این طرح در ۲ هزار و ۴۵۱ امامزاده و بقعه متبرکه کشور با مشارکت مبلغان دینی اعزامی از شهر مقدس قم و روحانیان مستقر و بومی و همکاری خادمان و متولیان بقاع متبرکه برگزار شد و عملا این طرح در روز عید سعید فطر پایان می گیرد.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف یکی از برنامه‌های پیش‌بینی شده این طرح ملی را برگزاری نماز عید سعید فطر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه عنوان کرد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نماز عید سعید فطر امسال با شرکت گسترده مردم مومن در یک هزار و ۴۵۰ بقعه متبرکه و امامزاده برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با قدردانی از تلاش خستگی‌ناپذیر تمامی دست‌اندرکاران طرح ضیافت الهی تصریح کرد: همزمان با روز عید سعید فطر علاوه بر برپایی نمازعید، برنامه سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت و بیان احکام و همچنین حضور در خیمه‌های معرفت اجرا خواهد شد.

موسوی متقی خاطرنشان کرد: خطبه‌های این نماز در امامزادگان شاخص توسط ائمه جمعه و جماعات و در دیگر امامزادگان توسط روحانیون اعزامی یا بومی اقامه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سفره‌های افطاری ساده هم از دیگر برنامه‌هایی بود که براساس اجرای امینانه نیات واقفان و مشارکت مردمی در یک هزار و ۸۰۰ امامزاده برپا شد، تصریح کرد: براین اساس با اجرای این کار ویژه بیش از هزاران نفر در سفره‌های کریمانه بقاع متبرکه اطعام شدند.

502

کد خبر: 955752

وب گردی

وب گردی