30 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد به سوهانک منتقل می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت مذاکره برای خرید مجتمع سوهانک از 5 سال پیش انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر فرهاد رهبر پس از بازدید از مجتمع سوهانک دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این مجتمع متعلق به کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است و حدود ۵ سال قبل مذاکره بین دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی از طرف آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفته بود.

وی افزود: مسئولین وقت دانشگاه آزاد اسلامی به این دلیل که این مجتمع کاربری آموزشی دارد و میتواند در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار بگیرد این مذاکرات را برای در اختیار گرفتن این مجموعه ترتیب دادند اما بنا به دلایلی آن توافق به سرانجام نرسید.

فرهاد رهبر گفت: در دوره جدید با دستور آقای دکتر ولایتی، برای رفاه حال دانشجویان مذاکره با کمیته امداد با این هدف که این مجموعه می‌تواند برای دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویانش یک مرکز آموزشی مناسب باشد از سر گرفته شد تا دانشجویان علاوه بر فضای کلاس بتوانند از یک محیط باز اینچنینی از امکانات رفاهی و فرهنگی و ورزشی که نیاز دانشگاه و دانشجویان است استفاده کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه توافق با کمیته امداد امام خمینی حدود دو ماه پیش صورت گرفت، افزود: دو هفته پیش مسئولان دانشگاه آزاد و کمیته امداد در این مجتمع حضور پیدا کردند برای اینکه بتوانند اموال و دارایی‌های این مجتمع را شناسایی و تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: امروز حراست کمیته امداد به طور کامل مجموعه سوهانک را تحویل حراست دانشگاه آزاد اسلامی داد.

دکتر رهبر با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار دانشجو در این مکان مستقر خواهند شد گفت: این دانشجویان از شش دانشکده به این مجموعه منتقل می‌شوند. ۱۲ ساختمان مسکونی اداری در محیط مرکزی شهر که واقعاً خیلی در شأن و جایگاه دانشگاه نبود وجود داشت که فاقد فضای مناسب آموزشی همراه با امکانات فرهنگی بودند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام اینکه مجتمع سوهانک برای مهرماه سال جاری آماده استقرار دانشجویان است گفت: مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی این مجموعه برای ابتدای مهر امسال برای استقرار اساتید و دانشجویان آماده می‌شوند.

فرهاد رهبر به برنامه‌های آینده دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: آمایش رشته در دانشگاه آزاد اسلامی را شروع و قطب بندی های علمی در تهران آغاز شده است. هر کدام از واحدهای دانشگاهی تبدیل به یک قطب علمی خواهند شد.

وی افزود: ارتباط با صنعت و ارتباط با سایر دانشگاهها در عرصه بین المللی در دستور کار واحدها قرار گرفته‌ است. برنامه‌ریزی های خوبی برای ارتقای سطح آموزش و پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برخی دانشجویان دانشکده هنر فعلا به این مجموعه منتقل نخواهند شد، افزود: دانشکده هنر یک سری تجهیزات داشت که دانشجویان سال سوم و چهارم هنر فعلا در دستور انتقال نیستند. به محض اینکه امکانات برای این دسته از دانشجویان در این مجتمع فراهم شود به تدریج انتقال آنها صورت خواهد گرفت.

وی نزدیکی این مجموعه به خط مترو را یکی از امتیازات آن خواند و گفت: برای رفت و آمد دانشجویان هم نزدیکی به خط مترو یکی دیگر از امتیازهای این مجتمع است. به علاوه تکمیل پارکینگ‌ها برای دانشجویانی که خودشان وسیله نقلیه دارند در دستور کار دانشگاه است.

203

کد خبر: 955756

وب گردی

وب گردی