همایش «عکاسی جنگ، برای صلح» برگزار می‌شود

نخستین دوره از سلسه همایش‌های هنر برای صلح با موضوع «عکاسی جنگ، برای صلح» با حضور نماینده سازمان ملل متحد در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، همایش «عکاسی جنگ، برای صلح» در راستای مسئولیت اجتماعی، واکاوی مساله جنگ و پیامدهای آن بر جامعه بحران‌زده امروز بشری و مساله صلح پایدار با همکاری موزه صلح تهران، موسسه فرهنگی هنری هنرنمای آبان و نمایندگی سازمان ملل متحد در ایران برگزار می‌شود.

خانم ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران و خانم ایوِت داود معاون سفیر هلند در افتتاحیه این همایش سخنرانی می‌کنند.

سه نشست تخصصی درباره عکاسی جنگ برای این همایش یک‌روزه در نظر گرفته شده است که نخستین نشست این همایش با عنوان «چگونگی نقش عکاسی جنگ در گفتمان صلح» با حضور سیامک حاجی محمد، زانیار بلوری و صیاد نبوی برگزار می‌شود.

در نشست دوم «عکاسی جنگ و تأثیرات آن در روند جنگ، دستیابی به صلح» با حضور سعید صادقی و مجید دوخته‌چی‌زاده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در نشست سوم این همایش نیز فیلم مستند «عکاس جنگی» درباره جیمز نچوی با حضور مجید باقرزاده و محمد حسین میربابا بررسی می‌شود.

برگزاری نمایشگاه عکس از بخش‌های جنبی این همایش یک روزه است.

این همایش روز چهارشنبه (۳۰ خرداد ماه) ساعت ۱۴ در موزه صلح تهران واقع در خیابان وحدت اسلامی، ضلع شمالی پارک شهر برگزار می‌شود و حضور در آن برای تمامی علاقمندان آزاد است.

503

کد خبر: 955759

وب گردی

وب گردی