خودرو از ابتدای تیرماه گران تر می شود/ خودروسازان باید پاسخگو باشند

نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران گفت: خودروهای دپو شده توسط خودروسازان باید در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد تا بتوان مشکلات موجود را برطرف کرد.

غلامحسین قاسمیان، نایب‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با بیان اینکه در کشور تنها دو شرکت خودروسازی داریم که آنها باید پاسخگوی نیازهای بازار باشند، گفت: ممکن است خودروسازان براساس آمارهای در اختیار خود اعلام کنند که نسبت به سال گذشته با افزایش عرضه همراه بودند اما نباید این نکته را فراموش کرد که هر سال میزان مصرف افزایش پیدا می‌کند و نباید این نکته را فراموش کرد که در صورت همخوانى میزان عرضه و مصرف دیگر شاهد تورمى در بازار نخواهیم بود.

او در ادامه بیان کرد: طی مدت ها قبل قیمت خودرو در کارخانه 34 میلیون تومان بود اما به دلیل بالا بودن عرضه، آن خودرو با نرخ پایین تر از قیمت کارخانه در اختیار مشتریان قرار می گرفت، این در حالیست که اکنون تفاوت قیمت کارخانه با بازار بسیار زیاد شده است.

به گفته قاسمیان، ایران خودرو و سایپا به اندازه کافی خودرو تولید کرده اند و باید به اندازه نیاز بازار اقدام به عرضه خودرو در بازار کنند.

نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران با بیان اینکه نوسان نرخ ارز تاثیر چندانی را بر بازار خودرو ندارد، گفت: خودروسازان از دو سال گذشته قطعات خودرو را خریداری و وارد کرده اند، اکنون مجبور نیستند تا قطعات مورد نیاز را با قیمت دلار آزاد خریداری کنند و باعث افزایش قیمت خودرو شوند.

او با اشاره به اینکه خودروهای دپو شده توسط خودروسازان باید در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد تا بتوان مشکلات موجود را برطرف کرد، افزود: در حال حاضر بازار خودرو با کمبود مواجه است اما اکنون قادر به پیدا کردن علت آن نشده ایم و نمی دانیم که خودروسازها با چه فکری دست به چنین اقدامی زده اند و آیا می خواهند خودروها را گران کنند یا خیر؟

به گفته قاسمیان، اکنون به دلیل افزایش بی نهایت قیمت خودرو در بازار خرید و فروش انجام نمی شود؛ زیرا قیمت های کنونی باعث سردرگمی مردم در بازار شده است.

او با بیان اینکه خودروسازها باید جوابگو باشند که دلیل پایین بودن مدت زمان ثبت نام خودرو چیست، گفت: این موضوع باعث افزایش ورود دلالان به بازار شده است و به طو قطع وزارت صنعت، معدن و تجارت باید نظارت بیشتری را بر بازار خودرو داشته باشد تا بتوان التهابات موجود در بازار را تا حدودی کاهش دهیم.

قاسمیان با تاکید بر اینکه مزدا 3 در بازار نسبت به سایر خودروها با افزایش بسیار زیادی همراه بوده است، گفت: خودرو از ابتدای تیرماه با افزایش 7 درصدی همراه می شود اما باید گفت که قیمت ها تاحدودی متاثر از بازار ارز است و باید دید که آیا برای خودروهای وارداتی ارزی در نظر گرفته می شود یا خیر؟ این موضوع وابسته به نظر هیات دولت است، بنابراین نمی توان پیش بینی دقیقی از وضعیت بازار خودرو طی ماه های آینده ارائه داد.

401

کد خبر: 955780

وب گردی

وب گردی