صلاح نیست بازی های جام جهانی  در اماکن عمومی پخش شود

معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران گفت: صلاح نیست بازی ها در اماکن عمومی پخش شود.

به گزارش ایسکانیوز محسن همدانی در تشریح امکان پخش بازی‌های جام جهانی در فضاهای عمومی گفت: شهرداری تهران در ابتدا درخواستی به استانداری تهران و شورای تأمین استان داده بود تا بتواند مجوز پخش بازی‌های جام جهانی را در اماکن عمومی و پارک‌ها را اخذ کند که بعدا با بررسی‌هایی که انجام شد هم ما و هم شهرداری تهران به این نتیجه رسیدیم که پخش این بازی‌ها در اماکن عمومی و پارک‌ها به صلاح نیست.

وی افزود: علت این نتیجه گیری ملاحظاتی بود که بیشتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی مورد توجه قرار می‌گرفت، لذا در نهایت به این نتیجه رسیدیم که این کار را انجام ندهیم.

معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران ادامه داد: در مقابل پذیرفته شد که در اماکن ورزشی و سرپوشیده این امکان به وجود بیاید و در این مکان‌ها با گذاشتن نمایشگرهای بزرگ اجازه داده شود تا مردم وارد این محیط‌ها شوند. محیط‌هایی از جمله ورزشگاه آزادی تا بتوانند شور و هیجان آن فضا را تجربه کنند.

وی تاکید کرد: در این فضاها بازی‌ها در صفحه نمایشگرهای بزرگ پخش می‌شود و شهروندان می‌توانند غم و شادی را در همان جا داشته باشند و تا کنون نیز این تصمیم گیری محقق شده است.

وی در خصوص حضور بانوان در این اماکن برای تماشای بازی‌های جام جهانی نیز گفت: تا کنون این موضوع به صورت کامل روشن نشده، چرا که برخی ملاحظات وجود دارد برای حضور بانوان، گفت‌وگوها در این زمینه در حال انجام است اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم. قطعا بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد اما معیار استانداری تهران خارج از همه دستگاه‌های دیگر این است که اجازه دهیم فضای اجتماعی و شور و نشاط فرهنگی و ورزشی با رعایت همه موارد به وجود بیاید.

همدانی تاکید کرد: قطعا نتیجه نهایی در این خصوص تا فردا به اطلاع عموم شهروندان می‌رسد.

گفتنی است دیروز نیز اعلام شد شش مسابقه جام جهانی فوتبال شامل سه مسابقه مربوط به ایران و مسابقات نیمه‌نهایی و فینال و رده‌بندی در سینماها پخش می‌شود.

پیشتر نیز پلیس در واکنش به خبر ممنوعیت پخش مسابقات جام جهانی از در کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها گفته بود مخالف پخش نبوده بلکه گفته باید طبق مقررات و بر اساس مجوز این اقدام انجام شود.

خبر را اینجا بخوانید.

700

کد خبر: 955783

وب گردی

وب گردی