زیبایی های رمضان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان

مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان از برنامه های ماه مبارک رمضان استقبال چشمگیر کردند.

به گزارش ایسکانیوز از واحد بوکان دکتر انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان با توجه به برگزاری کارگاه آموزشی ضمن خدمت تفسیر سوره نور ویژه کارکنان و اساتید گفت: این کارگاه با استقبال چشم‌گیر همراه بود.

دکتر ضیائی برگزاری کارگاه آموزشی در ماه مبارک رمضان را راهکاری مناسب برای ارتقای سطح علمی، معنوی و فرهنگی کارکنان و استادان برشمرد و عنوان کرد: کارگاه تفسیر سوره نور ویژه کارکنان و اساتید از ابتدای ماه مبارک رمضان در واحد بوکان آغاز و تا پایان ماه رمضان به صورت منظم برگزار گردده است.

وی بیان کرد: آشنایی با تفسیر سوره‌های قرآن کریم تأثیر فراوانی در زندگی دارد و می‌تواند کمک زیادی به کارکنان و استادان برای تربیت نسل جوان داشته‌ باشد.

وی افزود: کارگاه تفسیر سوره نور از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی با همکاری دفتر توانمندسازی و آموزشهای کاربردی واحد بوکان در سالن آمفی تئاتر واحد بوکان برگزار شده و جلال حمزه زاده از اساتید گروه معارف واحد بوکان مدرس این کارگاه است.

وی خاطرنشان کرد: برای این کارگاه آزمون کتبی برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی با اهدای لوح و هدایا تقدیر خواهد شد.

برگزاری کارگاه آموزشی روانخوانی و مفاهیم قرآن کریم ویژه اعضای هیات رئیسه و مدیران گروه واحد بوکان

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بوکان در خصوص برگزاری این کارگاه گفت : «انس با قرآن کریم موجب نشاط و شادابی انسان در زندگی دنیوی و هم موجب پاداش اخروی می‌شود.»

وی در ادامه افزود : این کارگاه با هدف آشنایی اعضای هیات رئیسه و مدیران گروه با روخوانی و تجوید قرآن کریم و در راستای توسعه و ترویج آموزه های حیات بخش قرآن و برخی از مفاهیم قرآنی برگزار می شود.

این کارگاه در طول ایام ماه مبارک رمضان با حضور اعضای هیات رئیسه و مدیران گروه واحد بوکان در نماز خانه و اتاق جلسات این واحد دانشگاهی برگزار گردیده است.

مدرس این دوره جلال حمزه زاده از اساتید گروه معارف این واحد دانشگاه می باشد.

برگزاری محافل انس با قران کریم در واحد بوکان و شهرستان بوکان

محفل انس با قرآن کریم در واحد بوکان

این مراسم که به همت کانون قرآن و عترت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد بوکان و با همکاری کانون دینی و مذهبی واحد بوکان برگزار شد، در ابتدا با قرائت زیبای قاری استانی ماموستا احمد مولودی امام جماعت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان آغاز شد در ادامه قاریان حاظر در این محفل انس با قرآن کریم به قرائت قرآن پرداختند. این محفل در طول ماه مبارک رمضان برگزار شده است

برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز و بین المللی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان در شهرستان بوکان

ماموستا خلیفه زاده امام جمعه شهرستان بوکان در این محفل به اهمیت انس با قرآن و قرائت آن اشاره نمود و افزود : «قرآن کلید موفقیت و رستگاری در این دنیا و آن دنیاست در صورتیکه خواندن آن همراه با عمل و تامل و دقت در آن باشد.»

این مراسم با قرائت قرآن کریم از سوی وحید وکیلی نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، حسن یوسف خانی نفر اول مسابقات اذان سراسر کشور و همچنین ابو علی مقدس قاری ممتاز استانی رنگ و بوی معنوی خاصی گرفت .

این مراسم توسط ستاد برگزاری محافل انس با قرآن کریم شهرستان بوکان و با همکاری دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان با حضور اعضای هیئت رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان در مسجد محمدالمصطفی (ع) شهرستان بوکان برگزار گردید.

غبار روبی نماز خانه داشگاه و برپایی نماز جماعت

در ماه مبارک رمضان، آیین غبارروبی نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان به همت معاونت دانشجویی فرهنگی و کانون دینی و مذهبی برگزار شد.

نوسازی و بهسازی ظاهری برای مکان عبادت، سنت ارزنده ای است که بر همین اساس، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان هم کلیه نمازخانه های موجود در این واحد به صورت همزمان جهت برگزاری نماز جماعت غبار روبی شدند.

مراسم غبار روبی هر ساله در آستانه ماه مبارک رمضان و در دهه بهداشت و نکوداشت مساجد در واحد بوکان برگزار می شود.

همچنین برگزاری نماز جماعت اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان به مناسبت ماه فضیلت و مبارک رمضان به امامت ماموستا احمد مولودی با حضور اعضای هیئت رئیسه در نمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار گردید.

برگزاری گفتمان دانشجویی با موضوع فلسفه و احکام روزه به مناسبت ماه مبارک رمضان در واحد بوکان

جلال حمزه زاده از اساتید گروه معارف واحد بوکان در این گفتمان گفت : روایت های بسیار زیادی برای ماه رمضان وجود دارد؛ بر اساس باور های مختلف، شرایط مختلفی برای روزه داری تعریف شده است؛ اما به طور کلی از مهمترین پرهیزهای این ماه، روزه داری است. روزه داران از اذان صبح تا اذان مغرب از خوردن و آشامیدن خودداری می کنند.

وی افزود : در فرهنگ قرآن، از روزه به «صوم‏» تعبیر شده است. صوم در لغت ‏به معناى برخاستن است‏ بى‏آنکه بعد از آن کارى شود. نزد بعضى، صوم به معناى امساک (نگاه داشتن) است. هر یک از دو معنا با معناى شرعى مناسبت دارد

حمزه زاده افزود : اگر جان‏ انسان روزه باشد، حواس پنج‌گانه، براى همیشه حواسش جمع خواهد بود و به سوى پلیدی‌ها و پلشتی‌ها، پا نخواهد نهاد.

تجلیل از برگزیدگان بیست سومین مسابقات قرآن و عترت ویژه کارکنان در بخش کتبی و دانشجویان در بخش استانی

دکتر سلمان حمید معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بوکان در مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست سومین مسابقات قرآن و عترت ویژه کارکنان در بخش کتبی و دانشجویان در بخش استانی بیان کرد: «این مسابقات در یک رشته با حضور 27 نفر از کارکنان این واحد در بخش تفسیر قرآن کریم برگزار شده است.»

در این مراسم از 3 نفر از کارکنان برگزیده شده در بیست و سومین مسابقات قرآن و عترت (ع) در بخش کتی و از یک دانشجو که در مسابقات استانی در بخش قرائت تحقیق (شفاهی) مقام اول را کسب کرده بودند از طرف دانشگاه با اهدای لوح‌های تقدیر و هدایا تقدیر به عمل آمد. این مراسم به مناسبت ماه مبارک رمضان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار گردید.

نشست با امام جماعت واحد به صورت روزانه در ماه مبارک رمضان در جهت پاسخ به سوالات شرعی به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی واحد بوکان

هر روز از ماه مبارک رمضان در نمازخانه دانشگاه قبل از شروع نماز جماعت ظهر سوالات شرعی از طرف کارکنان مطرح و توسط ائمه جماعت واحد پاسخ داده می شد همچنین امام جماعت واحد به تفسیر آیاتی از قرآن کریم می پرداختند

کد خبر: 955799

وب گردی

وب گردی