پارکینگ بیهقی در نماز عیدفطر رایگان است

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران گفت: استفاده از پارکینگ پارک‌سوار بیهقی از ساعت یک بامداد روز عید سعید فطر رایگان است.

به گزارش ایسکانیوز از سایت شهرداری تهران ،امیرحسین صدیقی افزود: «با توجه به برگزاری نماز پرشکوه عید سعید فطر در مصلای تهران، شهروندان و نمازگزاران خداجو برای شرکت در نماز و انجام فرایض مربوط به این روز فرخنده، می‌توانند رایگان از پایانه و پارک‌سوار بیهقی برای توقف خودروهای خود استفاده کنند.»
وی اظهار کرد: «در این پایانه، دو ایستگاه صلواتی نیز از اولین ساعات صبح برای پذیرایی از نمازگزاران برپا می‌شود.»
صدیقی همچنین از اختصاص فضای مجزا برای توقف موتورسیکلت‌ها در پایانه بیهقی خبر داد و تصریح کرد: «علاوه بر این، با همکاری سازمان تاکسیرانی، تعدادی خودرو ون در پایانه مستقر خواهند شد و هموطنان مومن و موحد را برای اقامه نماز به مصلای تهران منتقل می‌کنند.»
وی با اشاره به هماهنگی انجام‌شده با پلیس راهور در خصوص ایجاد محدودیت‌های ترافیکی یادآور شد: «از ساعت یک بامداد روز عید سعید فطر پایانه تعطیل و تمام محوطه سکوهای مسافربری تخلیه و سرویس‌های برون‌شهری به نمایندگی شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری در پایانه‌های جنوب، غرب و شرق منتقل می‌شود.»
صدیقی تاکید کرد: «در حال حاضر، هماهنگی لازم با مسئولان ستاد اجرایی نماز عید سعید فطر انجام شده و نیروهای اجرایی، خدماتی، انتظامی و ... به منظور خدمات‌رسانی درخور شأن به نمازگزاران در آمادگی کامل به سر می‌برند.»
مدیر عامل سازمان پایانه‌ها افزود :«همزمان با روزهای عید سعید فطر، پایانه‌های مسافری تهران آذین‌بندی شده و کارکنان پایانه‌ها نیز ضمن پاکیزه‌سازی محوطه، رنگ‌آمیزی جداول، کاشت گل‌های فصلی و ایجاد چشم‌انداز زیبا همراه مسافران و رانندگان در عید سعید فطر که عید تجلی شکوه بندگی است، یک ماه عبودیت، عبادت و تلاش برای کسب خیرات و دوری از گناه را جشن می‌گیرند.»
صدیقی با اشاره به اینکه پایانه‌های مسافری تهران در روزهای بعد از ماه مبارک رمضان روزهای پرترددی در پیش رو خواهند داشت، ادامه داد: «تامین امنیت و ایمنی مسافران از اولویت‌های مدیریت شهری است؛ لذا در این راستا هماهنگی لازم با شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافری به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر و تامین آسایش مسافران بعمل آمده است.»
وی گفت: «با توجه به افزایش تقاضای سفر در این مقطع زمانی، نیروهای مرکز بهداشت و تعزیرات مستقر در پایانه‌ها، نظارت مستمر و بیشتری را بر ارائه‌کنندگان خدمات بویژه فروشگاه‌های مواد خوراکی اعمال می‌کنند.»


آغاز بتن ریزی عرشه پل 45 متری کن در جنوب پایتخت

بزرگراه 76 متری شهید بروجردی به عنوان یک شریان و کریدور مهم ارتباطی در جنوب غرب تهران، یک گام دیگر به بهره برداری کامل و به زیر بار ترافیک رفتن نزدیک تر شد.
سید محمد فیاض با اعلام این خبر و اشاره به این نکته که بهره برداری از بزرگراه 76 متری شهید بروجردی بعنوان شریان ارتباطی تأثیر گذار در امر کاهش بار ترافیک، تسهیل در تردد وسائط نقلیه سنگین عبوری به بازار آهن شاد آباد و همچنین اتصال دو بزرگراه فتح و آزادگان به دیگر شریان های ارتباطی پایتخت، در اولویت برنامه های عمرانی مدیریت شهری است، اظهار داشت: اجرای عملیات بتن ریزی عرشه پل 45 متری کن در سه فاز طراحی شده که فاز نخست آن با حجم 320 متر مکعب اجرا، دومین مرحله در حجم 280 متر مکعب تا پایان هفته جاری و مرحله سوم نیز در حجم 400 متر مکعب در هفته آینده تکمیل می شود.وی ادامه داد: پل 45 متری کن بطول 136 متر و 10 متر عرض از نوع کابلی پیش تنیده بوده و محور شمال کن را به شرق بزرگراه 76 متری شهید بروجردی متصل می کند.
فیاض گفت: به مراحل تکمیلی و پایانی چندین دسترسی محلی و معبر ورودی و خروجی این بزرگراه 5 کیلومتری در مجاورت بازار آهن شاد آباد ، الغدیر و محله امام رضا ( شهرک سعید آباد ) اشاره کرد که بزودی زیر بار ترافیک می رود.


ایجاد گذر کتاب در قلب فرهنگی پایتخت


شهردار منطقه 6 از تعامل با ناشران خیابان کریم خان خبر داد و گفت: با توجه به پیشنهادی که ناشران داشتند و به منظور افزایش سرانه کتاب خوانی مردم راه اندازی گذر کتاب در خیابان کریم خان در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6، عظیم بابایی توضیح داد: در دوره برگزاری نمایشگاه کتاب جلساتی با ناشران برگزار شد و با توجه به موقعیت فرهنگی منطقه و بر اساس تجربه ی ایام نوروز در بلوار کشاورز طرح برپایی گذر کتاب در این خیابان مطرح شد.
بابایی با اشاره به تجربه خوب منطقه در ایجاد گذر فرهنگی در بلوار کشاورز ادامه داد: پیش بینی می کنیم گذر کتاب نیز با حمایت خوب شهروندان کتاب دوست مواجه شود.شهردار منطقه 6 با بیان اینکه منطقه 6 قلب فرهنگی پایتخت بوده و به واسطه حضور راسته های مختلف فرهنگی در آن می توان گذرهایی همچون گذر موسیقی نیز ایجاد کرد گفت: در حال حاضر با ناشرین محترم در حال بررسی چگونگی اجرای گذر کتاب هستیم و امیدوارم که سه ماه دوم سال جاری شاهد اجرایی شدن آن باشیم.
بسیاری از ناشران و کتاب فروشی های برتر کشور در خیابان کریم خان فعالیت داشته و اعضای شورای شهر نیز نظر مثبتی نسبت به ایجاد گذر کتاب داشته اند.

سمن ها شُرکای اجتماعی مدیریت شهری هستند


در نشست مشترکی که میان ngo های فعال در حوزه کودکان کار و خیابان مراکز پرتو و سازمان خدمات اجتماعی ، به مناسبت روز جهانی مقابله با کار کودک و با شعار " نه به کار کودک " برگزار شد ، ۱۵ نماینده ngo با مسئولان سازمان به تبادل نظر پرداختند و انتظارات خود را از مدیربت شهری مطرح کردند.

اکبر نعمتی سرپرست این سازمان در نشست صمیمی با ngo های فعال در حوزه کار کودک با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در این خصوص، از حضور پر رنگ و دلسوزانه فعالان این عرصه قدردانی کرد و گفت: با دغدغه ها و نامهربانی های بخشی از ارگان ها با فعالان اجتماعی آشنا هستم و امیدواریم در آینده نه چندان دور، در جهت بهبود وضعیت اسفناک شرایط کودکان کار شاهد انسجام ارگان های دست اندکار باشیم.

وی افزود : منکر کم کاری و بی توجهی برخی دستگاه های مسئول در امر جذب ، شناسایی و ساماندهی کودکان کار نیستیم اما قاطعانه می گویم ngo ها سازمان های مردم نهاد (سمن ها) شُرکای اجتماعی شهرداری تهران در تمامی حوزه ها هستند و بی شک نقش اصلی را در این مسیر ایفا می کنند.

نعمتی با اشاره به راه اندازی دبیر خانه ای با محوریت کودکان کار و خیابان ، تصریح کرد: راه اندازی دبیرخانه ویژه ی این کار مزایایی را در پی داردکه می توان به هدفمند کردن نشست ها، تبادل نظر با دیگر ngo ها اشاره کرد.

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران ، با بیان اینکه پدیده کار، کودکان کار و خیابان به یک بحران اجتماعی در جامعه تبدیل شده است، گفت: این موضوع از روی زمین به زیر زمین که دستفروشی و فال فروشی کودکان در داخل مترو است ، رخنه کرده که باعث ناامیدی در شهروندان شده و چهره شهر را نازیبا کرده است.

وی با توجه به حوزه مأموریتی سازمان متبوعش در خصوص ساماندهی کودکان کار افزود: مدیریت شهری متولی ساماندهی کودکان کار وخیابان نیست ، طبق اسناد فرادستی، مستندات قانونی و مصوبه هیئت وزیران به تاریخ بیست و شش تیرماه 1384 درخصوص ساماندهی کودکان خیابانی و براساس ماده ۶ – بند ۳ مصوبه مذکور وظایف شهرداری تهران تخصیص و تجهیز فضای فیزیکی مناسب جهت اجرای مراحل ساماندهی و به استناد ماده (۶) قانون شهرداری ها، تأمین امکانات مورد نیاز ساماندهی یا اجرای تصمیمات را عهده دار است که به نحو شایسته ای انجام شده است.

نعمتی ضمن تأکیدبر مسئولیت بهزیستی و وزارت کار در این حوزه عنوان کرد: شهرداری تهران در کنار سازمان های غیر دولتی با رویکرد توسعه و مسئولیت اجتماعی در قبال کودکان کار و خیابان حضور حداکثری خواهد داشت و خود را در قبال این مسئله اجتماعی، اگر چه مقررات فرادستی هم تبری دارد خود را مسئول و متعهد می شناسد.وی با اشاره به چرخه ی ناقص ساماندهی کودکان کار تصریح کرد : باید با نگاهی واقع بینانه و منطقی به این مبحث نگاه کرد؛ چراکه این موضوع پیچیدگی های خاص خود را دارد و نیاز به همکاری بین بخشی و اشراف تخصصی به موضوع دارد.

تمهیدات شهرداری برای برگزاری نماز باشکوه عید فطر


شهرداری تهران به منظور اقامه نماز عیدفطر تمهیدات ویژه ای درحوزه های فرهنگی، اجتماعی و حمل و نقل ترافیک برای رفاه نمازگزاران عید سعید فطر در نظر گرفته است.
به گزارش ایسکانیوز ،رئیس کمیته فرهنگی و تبلیغات ستاد برگزاری نماز عید سعید فطر با اشاره به اینکه ستاد برگزاری نماز عید فطر هشت کمیته مشخص کرده است، گفت: ۱۰ برنامه در روز عید فطر و ۱۵ برنامه قبل از عید فطر با هماهنگی ارگان‌ها و نهادهای مختلف توسط کمیته فرهنگی و تبلیغاتی انجام می شود.
معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ۵ ایستگاه فرهنگی را همراه با پذیرایی و اهدای بسته فرهنگی در ورودی شماره ۱۸ (ضلع شمالی)، ورودی شماره ۳ (ضلع جنوبی)، ورودی شماره ۱ (ضلع جنوبی)، ورودی شماره ۱۵ (ضلع شرقی) و ورودی شماره ۱۶ (ضلع شرقی) مصلی تهران برپا می کند.


نورافشانی ۱۲ میدان شهر


امین عارف‌نیا، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز از نورافشانی ۱۲ میدان و برگزاری پنج نمایشگاه در نماز عید سعید فطر خبر داد و گفت: اکران تبلیغات نماز عید سعید و برگزاری دو نمایشگاه در ارتباط با شهدای مدافع حرم، یک نمایشگاه با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری به زبان های فارسی و انگلیسی، یک نمایشگاه از تصاویر امام راحل و یک نمایشگاه عکس از برگزاری نماز عید فطر در گستره ملی از دیگر برنامه‌های کمیته تبلیغات برگزاری نماز عید سعید فطر است.


سرویس دهی 450 دستگاه ون رایگان به نمازگزاران

بکارگیری ۴۵۰ دستگاه تاکسی ون رایگان در ۵ مسیر و داخل مصلی و برقراری 5 مسیر با ۴۰۰ دستگاه تاکسی ون به صورت رفت و برگشت و رایگان، اختصاص ۵۰ دستگاه تاکسی ون جهت سرویس دهی داخل مصلی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

با توجه به اعمال محدودیت تردد خودروهای شخصی نمازگزاران در سیدخندان،تقاطع رسالت-سهروردی، تقاطع خیابان‌های شهید مطهری - شهید علی اکبری و تقاطع خیابان های شهید بهشتی - سهروردی در این مسیرها، برقراری 5 مسیر با استعداد (350 دستگاه تاکسی ون بمنظور جابجایی نمازگزاران در محدوده مصلی امام خمینی (ره) بصورت رفت و برگشت و رایگان صورت می گیرد.

براین اساس از ۳۵۰ دستگاه تاکسی ون ، ۵۰ دستگاه برای سرویس دهی در داخل مصلی بمنظور انتقال نمازگزاران از ایستگاه شهید بهشتی به شمال مصلی (محل برگزاری نماز) و همچنین محل های مورد نیاز بکار گیری می شوند.


انتقال نمازگزاران از 21 مبدا به مصلی با اتوبوس


شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه نیز در مجموع با بکار گیری ۷۶۳ دستگاه اتوبوس در ۲۱ مبدا (شامل میادین، پایانه ها، شهرک های منتخب، مساجد، پایگاه ها، دپو و خطوط عبوری موجود، ۹۰ دستگاه اتوبوس دو کابین در میادین، پایانه ها و محلات منتخب بمنظور انتقال نمازگزاران به مصلی و برگشت آنان به مبادی اولیه (۲۱ مبدا) در نظر گرفته شده و ۱۸۰ دستگاه اتوبوس تک کابین به ارگان ها، مساجد و ستاد اقامه نماز جمعه اختصاص می یابد.همچنین ۲۱۰ دستگاه اتوبوس دو کابین از شب قبل روز عید در بلوار آفریقا به منظور انتقال نمازگزاران بعد از اتمام نماز دپو می شود.


مترو رایگان برای انتقال نمازگزاران


۹۲ رام قطار با سرویس دهی رایگان و سرفاصله ۴ دقیقه از5:30 صبح عید فطر، به صورت فوق‌العاده در تمام خطوط باتوجه به میزان تقاضا و در صورت تراکم مسافر و اطلاع‌رسانی به مسافرین در قطارها از دو ایستگاه قبل از ایستگاه مصلی در خصوص پیاده‌شدن نمازگزاران در ایستگاه مصلی فعالیت می کنند.


برپایی جشن مغفرت در گذر فرهنگی گردشگری باب همایون


براساس اعلام شهرداری منطقه 12، برنامه‌های متنوعی همچون گروه‌های هم‌آوایی، تواشیح، موسیقی اقوام و ... اجرا می‌شود.مساجد شاخص قلب طهران و امامزادگان روح الله (ع) و سیداسماعیل (ع) در آستانه عید سعید فطر جهت برپایی نماز باشکوه عید آماده‌سازی شده‌اند.


محورهای سرویس دهی تاکسیرانی و اتوبوسرانی


لازم به ذکر است محورهای خدمت رسانی سازمان تاکسیرانی را به شرح ذیل اعلام کرد:

محور شماره ۱ : در مسیر پارکینگ بنیاد مستضعفان واقع درابتدای خیابان آفریقا تا درب شمالی مصلی، بصورت رفت وبرگشت

محور شماره ۲ : در مسیر پارک سوار بیهقی واقع در میدان آرژانتین تا درب شمالی مصلی، بصورت رفت وبرگشت

محور شماره ۳ : در مسیر بزرگراه حکیم حدفاصل بزرگراه کردستان تا پل مدرس بصورت رفت وبرگشت

محور شماره ۴: داخل پارکینگ مجتمع امام خمینی(ره)، ضلع شمال مصلی بصورت رفت و برگشت

محور شماره ۵: در مسیر تقاطع حقانی و همت تا اتوبان رسالت بصورت رفت و برگشت

محور شماره ۶ : در مسیر بزرگراه رسالت ابتدای پل سیدخندان از شرق به غرب تا روبروی خیابان قنبر زاده، بصورت رفت وبرگشت

محور شماره ۷ : در مسیر تقاطع خیابان های سهروردی، شهید بهشتی تا درب اصلی مصلی بصورت رفت و برگشت

محورشماره ۸ : در مسیر پارکینگ لجستیک ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان شهید نقدی تا درب اصلی مصلی، بصورت رفت و برگشت

محور شماره ۹: در داخل مصلی حدفاصل ایستگاه مترو شهیدبهشتی تا محل اقامه نماز به صورت رفت و برگشت.

تمهیدات شرکت واحد اتوبوسرانی برای عید فطرمحورهای خدمت رسانی خطوط اتوبوسرانی به شرح زیر است:

سامانه یک: میدان رسالت – چهارراه تهرانپارس – میدان نبوت-پایانه شمشیری

سامانه دو : میدان خراسان – پایانه خاوران – شهرک شهید بروجردی

سامانه سه: حکیمیه – شهرک شهید محلاتی –تجریش-پایانه علم وصنعت

سامانه چهار: میدان راه آهن – بازاردوم نازی آباد – ابوذر-میدان انقلاب اسلامی

سامانه پنج: میدان آزادی – فلکه دوم صادقیه – شهرک شهید باقری – تهرانسر - یافت آباد- شهرک ولیعصر(عج)-شادآباد

سامانه شش: میدان شهرری - فلکه سوم دولت آباد – 13آبان (رجایی).

700

700

کد خبر: 955803

وب گردی

وب گردی