اعلام دیرهنگام پیش‌فروش بلیت‌های تابستانی باعث خسارت شرکت‌ها شد

مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل ریلی گفت: با اعلام دیرهنگام زمان فروش بلیت‌های تابستانی، شاهد کاهش درآمد شرکت‌های ریلی خواهیم بود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ محمد رجبی با بیان این که اقتصاد ریلی در بخش مسافری در شرایط عادی با مشکل اساسی مواجه است گفت: با دیر اعلام شدن زمان فروش بلیت‌های تابستانی شاهد کاهش درآمد شرکت‌های ریلی خواهیم بود.

او یکی از دلایل کاهش درآمدها را خالی بودن قطارها و پایین آمدن ضریب اشغال آنها در دوره ابتدایی سفرهای تابستانی ذکر کرد و ادامه داد: کاهش درآمدها منجر به افت کمی و کیفی خدمات، کاهش کیفی تعمیرات و نگهداری ناوگان، عدم توسعه و نوسازی ناوگان، نارضایتی مسافران، دیر پرداخت شدن حقوق مأموران و ... خواهد شد.

رجبی افزود: به جز تبعات فوق، شاهد انتقال مسافران جامانده از سفرهای ریلی به شقوق دیگر حمل و نقل و عمدتاً به بخش جاده ای مشکلات متعدد دیگری را نیز موجب خواهد شد.

مدیرعامل یک شرکت حمل و نقل ریلی خاطر نشان کرد: با این فرض، از محل جابه جایی و انتقال این تعداد مسافر از شبکه ایمن و مطمئن سفرهای ریلی به جاده‌ای، به افزایش آمار سوانح و تصادفات جاده ای اضافه خواهد شد که این ضایعه‌ای بزرگ برای حمل و نقل کشور است.

او با اشاره به تبعات دیگر ناشی از این اقدام راه‌آهن اعلام کرد: عدم دسترسی آسان به سفرهای ریلی اطمینان مخاطبان و مشتریان سفرهای ریلی را مخدوش خواهد کرد و کم کم سفر با قطار از سبد تقاضای مردم حذف خواهد شد.

منبع: مهر

401

کد خبر: 955817

وب گردی

وب گردی