همکاری علمی کشورهای مسلمان برای شکستن انحصار علمی مستکبران

نخستین ضیافت افطاری دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، عصر امروز با حضور فرهاد رهبر رئیس این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نخستین ضیافت افطاری دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. فرهاد رهبر از حضور در جمع دانشجویان غیرایرانی اظهار خوشحالی کرد و گفت: یکی از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط علمی و فرهنگی با کشورهای دیگر به ویژه با کشورهای مسلمان دوست و همسایه است.

گسترش روابط علمی و فرهنگی در سطح بین‌الملل رسالت دانشگاه آزاد اسلامی

وی وظیفه دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای این سیاست را پذیرش دانشجویان کشورهای دوست، همسایه و مسلمان دانست و افزود: این رسالت دانشگاه‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی است تا بتوانند روابط علمی و فرهنگی را در سطح بین‌المللی گسترش دهند‌.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تشریح چرایی سیاست گسترش روابط علمی و فرهنگی با کشورهای مسلمان گفت: کشورهای پیشرفته نسبت به صدور علم به کشورهای در حال توسعه سختگیر هستند. علم و دانش ابزار پیشرفت و توسعه اقتصادی است که در اختیار کشورهای پیشرفته است و این کشورها این دانش را هرگز در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار نمی‌دهند. در انتقال دانش و تکنولوژی سختگیری هایی وجود دارد زیرا علم و دانش به عنوان ابزار قدرت کشورهای مستکبر به رهبری آمریکاست و تمایل ندارند کشورهایی مثل ما به علم روز دستیابی پیدا کرده و در مرز دانش و تکنولوژی قرار بگیرند.

وی با اشاره به سنگ‌اندازی دشمنان ایران در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی گفت: در جمهوری اسلامی ایران با جدیت فراوان قدم های بزرگی برای پیشرفت علمی برداشته شده است. رتبه شانزدهم ایران در تولید علم در جهان، گواه این پیشرفت پس از انقلاب است که خاری است بر چشم دشمنان مردم و انقلاب اسلامی و دشمنان کشورهای اسلامی است.

به ابزار علم مجهز شوید تا به کشور خودتان استقلال و ثروت ببخشید

فرهاد رهبر دانشجویان غیرایرانی را سفیران فرهنگی و علمی خواند و افزود: شما سفیران فرهنگی و علمی کشورهای خودتان هستید و باید خودتان را به ابزار قدرت و علم مجهز کنید. همه شما قوه عاقله آینده و مدیران آینده کشور خودتان هستید و باید مجهز شوید به این ابزار علمی تا به کشور خودتان استقلال و ثروت ببخشید تا دشمنان قادر نباشند موانع پیشرفت را در کشور شما طراحی و پیاده سازی کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند انحصار علمی امروز دنیا را بشکند، خودش را مجهز به ابزار دانش کند و آن را در اختیار کشورهای اسلامی و به ویژه کشورهای همسایه خود قرار دهد. جمهوری اسلامی ایران این را وظیفه دینی و اسلامی و انسانی خود می داند.

وی افزود: با تمام توان در خدمت شما برای آموزش تمام کسانی که متقاضی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی هستند. شما سفیر فرهنگی کشور خودتان در ایران و پس از فراغت از تحصیل ارتباط خود را با دانشگاه حفظ کنید و برای گسترش این روابط تلاش کنیم. موضوعی که برای ما اهمیت دارد این است که شما مدیران آینده کشورتان هستید و ما می خواهیم که ارتباطمان با شما ادامه‌دار باشد.

اعلام آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای انجام پروژه‌های مشترک علمی با کشورهای دوست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما روابط علمی و فرهنگی را منحصر در آموزش دانشجویان نمی دانیم. ما آماده انجام پروژه‌های مشترک علمی در سطح مرز دانش با تمام کشورهای دوست و همسایه هستیم. دانشمندان ما این آمادگی را دارند که در تحصیلات تکمیلی و دوره های پسادکتری، با آزمایشگاه‌هایی که امروز دانشگاه آزاد اسلامی به آن مجهز است امکانات خود را برای حل مشکلات کشورهای همسایه به کار بگیرد.

فرهاد رهبر تاکید کرد: ما آمادگی داریم با دانشگاه های کشورهای دوست برای پذیرش اساتید دانشگاه های کشورهای همسایه و مسلمان در فرصت مطالعاتی، روابط علمی گسترده برقرار کنیم تا نتیجه آخرین دستاوردهای علمی را به کشورهای شما منتقل کنیم زیرا هدفمان شکستن انحصار علمی استکبار امروز در جهان به رهبری آمریکا است.

وی افزود: منفعت کشورهای منطقه و کشورهای در حال توسعه تشکیل یک کنسرسیوم علمی برای ارتقای علمی، دست یافتن به دانش برای ثروت آفرینی، گذار از توسعه‌نیافتگی و توسعه در کشورهای مسلمان است.

فرهاد رهبر خطاب به دانشجویان غیر ایرانی گفت: شما می توانید در زمان تحصیل همایش‌های مشترکی به منظور شناخت نیازهای کشور خودتان و اینکه ما چگونه می‌توانیم برای توسعه به شما کمک کنیم، در موضوعات مختلف طراحی کنید و پس از فراغت از تحصیل نیز این همایش ها را در کشور خودتان ادامه دهید. این موضوع نیازمند آن است که ابتدا نیازهای کشورتان را بشناسید.

وی افزود: شما سفیران علمی هستید که از جمهوری اسلامی ایران ناقل فن و تکنولوژی به کشور خودتان هستید. امیدوارم بتوانیم با همکاری مداوم گامی برای شکستن انحصار علمی استکبار جهانی برداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به دانشجویان غیرایرانی گفت: شما مهمان ما هستید در زمانی که در جمهوری اسلامی ایران به سر می برید حفظ حرمت و کرامت شما بر ما واجب است. هرگونه مشکل برای شما پیش آمد با معاونین فرهنگی واحد خودتان در میان بگذارید تا در اسرع وقت برای رفع آن تدارک دیده شود. وظیفه ماست که حرمت مهمان را نگه داریم.

203

کد خبر: 955821

وب گردی

وب گردی