از بازداشت شهردار و اعضای شورای شهر مرودشت تا تغییرات در استانداری خراسان رضوی

اخبار مهم و پربازدید در بخش استان های کشور در هفته ای که گذشت را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران (ایسکانیوز)، زمان انتخاب استاندار کرمان، برنامه های معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی و انتخاب فرماندار مشهد، بحران کم آبی در استان ها و بازداشت اعضای شورا و شهردار مرودشت و برخی دیگر از اخبار در صدر اخبار این هفته استان ها قرار داشتند.

استاندار کرمان تا آخر خرداد ماه انتخاب می شود

احمد حمزه نماینده پنج شهرستان جنوب کرمان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: امیری خامکانی رئیس مجمع نمایندگان لیستی 4 نفره برای تصدی استانداری کرمان از سوی مجمع نمایندگان استان به وزارت کشور ارائه داده است.

وی در پاسخ به این سوال که انتخاب استاندار کرمان تا چه زمانی طول می کشد، گفت: طبق سوالاتی که از همکاران وزارت کشور داشتیم اعلام شده که هنوز برای انتخاب استاندار در حال رایزنی هستند و تاریخ مشخصی برای این موضوع تعیین نشده است.

حمزه تصریح کرد: طبق صحبت هایی که با مسوولین وزارت کشور داشتیم اعلام کردند که سعی است تا پایان خرداد ماه وضعیت استاندار را تعیین تکلیف کنند.

yon.ir/umqzG

دولت برای حل مشکل ته لنجی ها از نظر افراد باتجربه استفاده کند

شهریاری گفت: بارها به دولت گفته ایم که در تدوین مقررات حتما نظرات ما را به عنوان نمایندگان مردم این خطه از کشور که با نوع زندگی مشکل و معیشت آنها آشنا هستیم مد نظر قرار دهد اما دولت متاسفانه یکسویه و پشت درهای بسته با استفاده از چند کارشناس، که حتی پایشان را ممکن است در دریا نگذاشته باشند، مصوباتی را به تصویب می رسانند که اجرایی نیست و در عمل با مشکل روبرو می شویم و در نتیجه دوباره سر و صدای ساحل نشینیان و لنج داران را درمی آورد.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: دولت باید با کسب نظر از افرادی که در این امور دارای تجربه و سابقه هستند مصوباتی را بینابین تصویب کند تا هم از یک طرف ضامن حمایت از تولید و اشتغال داخلی باشد و از طرف دیگر زندگی این لنج داران و ساکنین بنادر، که هیچ راهی برای امرار معاش ندارند، را تامین کند.

yon.ir/y2aMl

وضعیت «قرمز» در پلدختر

"نعمت اله دستیاری" فرماندار پلدختر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: برای مقابله با بحران کم آبی در کل کشور هیچ تصمیم مدون و حساب شده ای گرفته نشده است البته در قالب کار گروه حفاظت از منابع آب شهرستان یکسری تصمیماتی از جمله جلوگیری از چاه ها و پمپاژهای غیرمجاز صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: اگر به سمت و سوی استفاده صحیح، اصولی و علمی از آب حرکت نکنیم این مباحث اصلاح نخواهند شد بجز آن که از مباحث نوینی مانند آبیاری قطره ای استفاده شود.

فرماندار پلدختر با بیان این که انجام این فعالیت ها کافی نیست، افزود: برای مقابله با بحران کم آبی نیاز به یک اراده و تصمیم ملی است، زیرا حتی در قسمت هایی از کشور و شهرستان آب حیف و میل می شود.

yon.ir/UqYXL

شورا و شهردار زیر تیغ

رهام پیکری فرماندار مرودشت در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در ادامه اتهام مالی که به برخی از اعضای شورای شهر و شهرداری مرودشت مطرح شد سربازان گمنام امام زمان(عج) این موضوع را بررسی و در نتیجه به مستنداتی رسیدند که با هماهنگی مقامات قضایی نسبت به دستگیری آنها اقدام کردند.

وی تصریح کرد: 6 نفر از اعضای دوره پنجم، یک نفر از اعضای دوره چهارم شورای شهر و دو نفر از شهرداری از جمله شهردار و راننده وی بازداشت شده اند که مجموعا در حال حاضر 9 نفر به اتهام ارتشاء و رشوه در بازداشت به سر می برند.

فرماندار مرودشت با اشاره به تحقیقاتی که در این زمینه شده است، تصریح کرد: بررسی های اولیه صورت گرفته و با توجه به مستندات موجود در حوزه قضایی و علم به یقین مقامات قضایی آقایان به مدت یک سال از شورا و شهرداری تعلیق شده اند.

yon.ir/KvjB1

سناریوهای مطرح شده برای مقابله با کمبود آب در استان یزد

محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: ما از سال پیش که مشخص شد وضعیت آب در شرایط خوبی قرار ندارد و وضعیت بارندگی ها را دیدیم، تمام سناریوهای کمبود آب را، با همکاری شرکت آب و فاضلاب بررسی کردیم و آنها را مورد مطالعه قرار دادیم .

وی با بیان اینکه برنامه هایی که ریختیم به چند دسته تقسیم شده است گفت: دادن مجوز حفر چاه های اضطراری به شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی یکی از برنامه هاست که مدنظر است که مقرر کردیم این کار به صورت ویژه انجام شود.

جوادیان زاده در توضیح مورد دیگر گفت: ما فرهنگ سازی را با کمک شهرداری ها انجام می دهیم. در جلسه ای که با کلیه ی شهرداران داشتیم از آن ها خواستیم این فرهنگ سازی را با کمک تابلوها و پلاکاردهایی که در سطح شهر در اختیار دارند انجام دهند. صداوسیما نیز بدین منظور برنامه های ویژه ای گذاشته است که انجام می شود.

yon.ir/DJBio

برای انتخاب فرماندار مشهد هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم

محمدرحیم نوروزیان معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: در حال حاضر فرمانداری مشهد با سرپرستی "حیدر خوش نیت"، که در زمان فرمانداری من در مشهد معاون سیاسی انتظامی بودند، اداره می شود تا ان شاءالله فرماندار جدید مشخص شود.

وی در واکنش به گزینه های متعدد تصدی فرمانداری از جمله "موهبتی بیرجندی"، گفت: تمام این اسامی گمانه زنی است، زیرا تاکنون افراد زیادی را برای تصدی فرمانداری مشهد معرفی کرده اند اما هنوز به یک جمع بندی نهایی نرسیده ایم.

معاون سیاسی استاندار تاکید کرد: در حال پیگیری برای انتخاب هرچه زودتر فرماندار مشهد هستیم.

نوروزیان در رابطه با برنامه هایش در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گفت: قطعا برنامه های استان خراسان رضوی مانند استان های دیگر در چارچوب سیاست ها و آنچه که برنامه های دولت است دنبال خواهد شد و قرار نیست خارج از آن فعالیتی داشته باشیم.

yon.ir/ie678

جلسه بعدی شورای شهر برای انتخاب شهردار نوشهر به بعد از تعطیلات موکول شد

مهدی اسحاقی رئیس شورای اسلامی شهر نوشهر در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: برای انتخاب شهردار هنوز هیچ پیشرفتی در شورای شهر نداشته ایم.

وی تصریح کرد: در جلسه گذشته شورای شهر در رابطه با خصوصیاتی که شهردار باید داشته باشد از جمله بومی و غیربومی بودن و سابقه کاری که باید در شهرداری داشته باشد، بحث شد.

رئیس شورای شهر در پاسخ به این سوال که آیا گزینه ای برای تصدی شهرداری معرفی شده یا خیر، گفت: تاکنون هیچ گزینه ای برای تصدی شهرداری معرفی نشده است.

اسحاقی در رابطه با برگزاری جلسه بعدی شورای شهر برای انتخاب شهردار اظهار داشت: در هفته جاری جلسه ای برای انتخاب شهردار برگزار نخواهد شد، در نتیجه جلسه بعدی شورای شهر برای این موضوع به پس از تعطیلات موکول شده است.

yon.ir/i8dua

تمام حوزه های انتخابیه در استان خراسان رضوی خواهان افزایش نماینده هستند

رضا شیران خراسانی رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: هنوز هیچ لایحه ای از سوی دولت برای انجام این موضوع به مجلس نیامده است.

وی با بیان این که نظر نمایندگان استان بر افزایش نماینده در خراسان رضوی است، گفت: در بحث افزایش نمایندگان از شاخص صحیحی برخوردار نیستیم، به طور مثال از لحاظ شاخص جمعیتی استان خراسان رضوی نسبت به استان آذربایجان شرقی دو میلیون بیشتر جمعیت دارد اما استان آذربایجان شرقی دارای 19 نماینده و استان ما (خراسان رضوی) با توجه به این موضوع که دو میلیون جمعیت بیشتر نسبت به آن استان دارد اما دارای 18 نماینده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تصریح کرد: اگر بخواهیم از لحاظ شاخص سرزمینی، پهناوری و مرزی استان این موضوع را مورد توجه قرار دهیم باز هم در انتخاب نماینده ها و حوزه های انتخابیه منطق صحیحی دنبال نشده است.

yon.ir/DWYEd

اسلامی از استانداری مازندران می رود؟

مهدی عبوری شهردار ساری در واکنش به این خبر به خبرنگار ایسکانیوز، گفت: چنین خبری صحت ندارد.

این در حالی است که عبوری از گزینه‌های مطرح شده برای استانداری مازندران و سمنان در سال گذشته بوده است.

وی متولد 12 شهریور 1360 اهل ساری و دارای مدرک کارشناسی ارشد و از چهره‌های رسانه‌ای مازندران و دارای سوابقی چون معاون اداری و مالی صدا و سیمای این استان است.

yon.ir/WRj81

901

کد خبر: 955822

وب گردی

وب گردی