احتمال ورود ژاپن به روند مذاکرات آمریکا و کره شمالی

برخی مطبوعات ژاپن از احتمال ورود این کشور به مذاکرات کره شمالی و آمریکا به بهانه ارائه کمک های اقتصادی در مقابل آزادی برخی اتباع خود توسط کره شمالی خبر دادند.

به گزارش سرویس بین الملل ایسکانیوز، روزنامه ژاپنی سانکای اعلام کرد: رئیس جمهور آمریکا در جریان نشست مشترک خود با رهبر کره شمالی در سنگاپور به وی گفته است که تحریم های کره شمالی در صورت خلع سلاح کامل شبه جزیره کره برداشته خواهد شد علاوه بر اینکه کره شمالی اگر خواستار دستیابی به کمک های مالی گسترده است باید با ژاپن مذاکره نماید، ترامپ هم چنین در ادامه سخنان خود افزوده است که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن تنها در صورت حل مسئله شهروندان ژاپنی بازداشت شده از سوی سازمان اطلاعات کره شمالی به ارائه کمک‌ های اقتصادی اقدام می نماید.

کیم جونگ اون نیز در واکنش به این مساله از تمایل خود برای دیدار شخصی با برای بررسی مسائل اختلافی در روابط بین دو کشور خبر داده است.

برخی رسانه ها روز پنجشنبه از دیدار نخست وزیر ژاپن و رهبر کره‌ شمالی در حاشیه کنفرانس اقتصادی کشورهای شرق آسیا که قرار است در سپتامبر آینده در شهر ولادی وستوک روسیه برگزار شود خبردادند. همچنین برخی رسانه‌های دیگر نیز اعلام کردند آبه در آگوست آینده از پیونگ‌یانگ دیدار خواهد داشت.

در همین راستا تارو کونو وزیر امور خارجه ژاپن گفت: ژاپن تا کنون احتمال مذاکره مستقیم با کره شمالی در سطح عالی را بررسی نکرده است.

کد خبر: 955870

وب گردی

وب گردی