آب در خراسان رضوی تابستان امسال جیره بندی می شود؟

مشکل کمبود منابع آبی خراسان رضوی در تابستان امسال با مشارکت و همراهی مردم قابل مدیریت است.

به گزارش ایسکانیوز معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: تابستان امسال به علت کاهش نزولات جوی در استان و افزایش درجه حرارت هوا با مشکل تامین آب مواجیهم اما این کمبود در حدی نیست که بحران جدی برای مردم ایجاد کند و یا نیاز به جیره بندی آب باشد.

محمد مقدوری افزود: با این حال با توجه به شرایط به شدت به مشارکت همه از جمله صنعت ، کشاورزی ، بخش خانگی در امر صرفه جویی و کاهش مصرف نیاز است تا بتوان این موضوع را در تابستان امسال به خوبی مدیریت کرد.

وی با بیان این که همه راهکارها و اقدامات بخش های مختلف برای موضوع سازگاری با کم آبی نهایی می شود و محور عمل هر بخش قرار می گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: بحران امسال در ابتدای سال به علت کمبود بارش ها جدی بود اما خوشبختانه تاخیر گرما توام با بارندگی متناوب، در کاهش این معضل بسیار کمک کرد اما همچنان همکاری مردم در مدیریت مصرف مهم است .

مقدوری درباره شرایط استان نسبت به دوره بلندمدت هم گفت: به جز منطقه کلات همه مناطق استان با کاهش نزولات جوی مواجه و دچار مشکل هستند اما بخش های جنوبی و جنوب شرقی استان چون شهرستان های خواف و تایباد با کمبود آب و مشکلات بیشتری مواجهند و امسال هم به علت کاهش نزولات تعداد بیش از 500روستا به صورت سیار آبرسانی می شود.

وی گفت: مقرر شده است امسال 70 میلیون مترمکعب نیاز آبی مشهد از سد دوستی تامین و منتقل شود

کد خبر: 955879

وب گردی

وب گردی