نصب علائم هشدار دهنده عمرانی در جاده ها الزامی است

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت:پیمانکاران عمرانی . باید با نصب تابلو های هشدار کاربران ترافیکی را قبل از رسیدن به محل عملیات اجرایی آگاه سازند.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ علی شریفی گفت: بر ضرورت اقدام پیمانکاران عمرانی بر آگاهسازی رانندگان از عملیات‌های عمرانی در راه‌ها و حاشیه راه‌ها تاکید کرد.

سرهنگ علی‌شریفی گفت: یکی از دلایل تصادفاتی که منجر به مجروحیت شدید و بعضاً فوت می‌شود، عدم ایمن سازی محل عملیات‌های عمرانی در سطح راه‌هاست که متأسفانه در هفته‌ جاری شاهد نمونه‌ای از این دسته تصادفات نیز بودیم که در جریان آن راننده خودروی سواری به‌علت اینکه دیر متوجه توقف دستگاه عمرانی تراش آسفالت شده بود و نتوانست در زمان مناسب عکس‌العمل لازم را نشان دهد و به شدت با این وسیله برخورد کرده و جان خود را از دست داد.

شریفی با اشاره به وظایف پیمانکاران عمرانی اظهارکرد: نکته‌ای که پیمانکاران هرگز نباید فراموش کنند و لازم به توجه ویژه است، ایمن‌سازی، آشکارسازی و آگاه‌سازی رانندگان، راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده از انجام پروژه عمرانی است و آنان موظفند این موضوع را در اولویت خود قرار داده و با نصب علائم هشدار دهنده مانند تابلوها، چراغ‌های چشمک‌زن، تجهیزات ایمنی و... کاربران ترافیکی را قبل از رسیدن به محل عملیات اجرایی آگاه سازند.

وی ادامه داد: این اقدام سبب می شود که رانندگان از وضعیت غیرعادی که در آن محل ایجاد شده پیش از رسیدن آگاه شده و این فرصت را داشته باشند که در زمان مناسب عکس‌العمل لازم را از خود نشان دهند.

به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، ماده 211 و 212 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی نیز صراحتاً به این موضوع اشاره کرده است.

ایسنا

۷۰۵

کد خبر: 955902

وب گردی

وب گردی