روسیه خواستار توقف مناقشات یمن شد

در پی بالا گرفتن درگیری ها در یمن، وزارت خارجه روسیه، خواستار توقف هرچه سریعتر مناقشات در این کشور شد.

به گزارش ایسکانیوز، وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه خواستار توقف هر چه سریعتر نبرد‌ها را در یمن شد؛ جایی که نیرو‌های هوادار دولت مستعفی حمله به بندر راهبردی حدیده را که در کنترل نیرو‌های انصارالله است، آغاز کردند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحولاتی که در یمن در حال وقوع است، هشدار دهنده است» به ویژه به علت خطراتی که برای غیرنظامیان دارد.

این وزارتخانه هشدار داد: اگر نبرد‌ها در این منطقه باعث توقف کمک بشردوستانه شود، غیرنظامیان یمنی که از قبل نیز با محرومیت‌های زیادی مواجه بودند، ممکن است در آستانه مرگ قرار بگیرند.

مسکو با ابراز تأسف افزود: سخت‌ترین ضربه به چشم انداز‌های راه حل سیاسی برای بحران یمن وارد خواهد آمد. خشونت‌ها باید هر چه سریعتر متوقف شود تا فرصتی برای اجرای ابتکارات جامعه بین الملل جهت برقراری صلح ایجاد شود.

این وزارتخانه افزود: جایگزینی برای راه حل سیاسی در مناقشه یمن وجود ندارد.

این اظهارات در حالی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در حاشیه آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ که بازی افتتاحیه آن بین روسیه و عربستان سعودی برگزار خواهد شد با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان دیدار خواهد کرد.

نیرو‌های هوادار دولت مستعفی یمن با پشتیبانی اماراتی‌ها و سعودی‌ها از روز چهارشنبه حمله به بندر راهبردی حدیده را که تحت کنترل نیرو‌های انصارالله است، آغاز کرده‌اند. این حمله با وجود درخواست بین المللی برای خویشتن‌داری و نگرانی‌ها برای غیرنظامیان ادامه دارد.

کد خبر: 955922

وب گردی

وب گردی