اقامه نماز عید فطر در ۱۹ نقطه از استان سمنان

نماز باشکوه عید سعید فطر، عید همبستگی و عزت مؤمنان در پیشگاه خدای متعال پس از یک ماه روزه‌داری، در ۱۹ نقطه استان سمان هم‌زمان با سایر نقاط کشور، برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، نماز عید سعید فطر، هم‌زمان با صبح آدینه نخستین روز ماه شوال و پس از یک ماه بندگی و روزه‌داری مؤمنان و متدینان استان سمنان، در ۱۹ شهر دیار قومس، به امامت امامان جمعه و جماعات و به میزبان مصلاها، حسینیه‌ها و مساجد جامع استان برگزار شد.

نماز عید سعید فطر در سمنان به امامت آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان اقامه شد، مردم متدین مرکز دیار قومس با حضور در مصلای امام خمینی(ره) عید عبادت و بندگی خدای متعال را با نماز فطر گرامی داشتند.

مصلای شاهرود میزبان عاشقان

شاهرودی‌ها نیز به سنت چهار نماز جمعه ماه مبارک رمضان که در سال‌های اخیر به میزبانی مصلای پیامبر(ص) برگزار می‌شود، نماز عیدشان را نیز در همین مکان و به امامت حجت‌الاسلام امینی امام‌جمعه، اقامه کردند مصلایی که در جوار گلزار شهیدان، فرصت همراهی با شهیدان را نیز به انسان اهل‌دل می‌بخشد، پس از نماز اما حضور بر سر مزار شهیدان دیگر برنامه این روز بود.

دامغانی‌ها میدان شهدا و خیابان منتهی به میدان امام خمینی(ره) را وعده‌گاه نماز عاشقی و بندگی به امامت حسینیان امام‌جمعه دامغان قراردادند نمازی که با حضور پرشور مردم برگزار شد تا ندای «اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکبْرِیاءِ وَ الْعَظِمَة» در فضای کهن دیار صددروازه طنین‌انداز شود.

حسینیه شهدای سرخه نیز میزبان خیل عاشقان است در میدان عاشقی که نامش نماز عید فطر است این نماز امروز به امامت حجت‌الاسلام فاطمی بصیر امام‌جمعه این شهر برگزار شد و مهدی‌شهری‌ها به امامت حجت‌الاسلام بارانی امام‌جمعه این شهر، نماز عید را بجای آوردند.

مردم استان سمنان فطریه پرداختند

از دیگر شهرهای استان مانند کلاته خیر، میامی، امیریه، شهمیرزاد، ایوان کی و... نیز خبر می رسد که صفوف در هم فشرده مؤمنان و متدینان دیار قومس در نماز عید سعید فطر، صحنه‌های خارق‌العاده‌ای را از عشق به خدای متعال، پدید آورده است این روزها، بوی خوش عید بندگی در کوچه پس‌کوچه‌های دیار استان سمنان می پیچد، بویی که در آن حسرتی برای رفتن رمضان است و امیدی برای سلامتی در رمضان آتی که بتوان در آن روزه گرفت.

هر آمدنی را رفتنی است و هر رفتن را خیری، امروز رمضان می رود تا جایش را به شوال دهد، رمضانی که ضیافت الله بود و هرکس توانست بهترین تلاش را صورت دهد، می تواند سربلند میدان عاشقی باشد.

از هشت شهرستان استان سمنان همچنین خبر می‌رسد در مقابل مکان‌های برگزاری نماز عید فطر، صندوق‌هایی برای جمع آوری فطریه مردم تعبیه شده تا متدینان استان بتوانند در آن وجوه خود را پرداخت کنند.

901

کد خبر: 955984

وب گردی

وب گردی