مردم اصفهان همواره در انجام امور خیر الگو بوده اند

امام جمعه اصفهان گفت: مردم اصفهان همواره در انجام امور خیر الگو بوده اند به طوریکه اخیرا برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ۱۱ میلیارد تومان کمک کردند.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌ الله سید یوسف طباطبایی‌ نژاد صبح جمعه، در خطبه‌های نماز عید فطر که در مصلی شهر اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه بنا بر فرموده حضرت علی (ع) هروز که در آن گناه نشود عید به شمار می رود، اظهار داشت: افرادی که در ماه رمضان روزه های خود را برای رضای خداوند گرفته باشند و رضای الهی را به دست آورده باشند، امروز برای آنها عید است.

وی ادامه داد: با یک ماه روزه داری مردم به فطرت خود باز می گردند و به همین دلیل نیز عید فطر عید بازگشت هم نامیده می شود و باید دعا کنیم که خداوند ما را به سمت خودش بازگرداند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: باید سعی کنیم بعد از یک ماه روزه داری آن هم در هوای گرمی که سپری کردیم، دیگر به گناه آلوده نشویم تا به فطرت خود بازگردیم.

وی با اشاره به اینکه ما اکنون با گذشت یک ماه از ماه رمضان و طاعاتی که در این ماه انجام دادیم زندگی جدیدی را آغاز کردیم، گفت: باید روندی که در کسب رضایت الهی در ماه رمضان در پیش گرفتیم را در این ماه نیز ادامه دهیم.

طباطبائی نژاد بیان داشت: این موضوع هم از ثمرات و آثار ارزشمند ماه مبارک رمضان است و براساس روایات آمده است که اگر مردم می دانستند این ماه چه برکاتی دارد، آرزو داشتند این ما به جای یک ما یک سال باشد.

وی با اشاره به اینکه عید فطر به دلیل اجتماع بزرگ مسلمانان جهان برای انجام یک طاعت و به جا آوردن نماز، مانوری علیه دشمنان به شمار می رود، اظهار داشت: یکی دیگر از برکات عید فطر پرداخت فطریه است به گونه ای که اگر همه روزه داران فطریه خود را بپردازند، می توان بخش زیادی از نیازهای نیازمندان را برطرف کرد.

امام جمعه اصفهان افزود: مردم اصفهان همواره در انجام امور خیر الگو بوده اند به طوریکه اخیرا برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد ۱۱ میلیارد تومان کمک کردند.

وی ادامه داد: در هفته های گذشته دشمنان تبلیغات منفی علیه کمیته امداد را آغاز کردند اما ما باید با هوشیاری اجازه فرصت طلبی به دشمن را ندهیم.

901

کد خبر: 956012

وب گردی

وب گردی