راه‌اندازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سنگال

پیشنهاد تاسیس مرکز ایران شناسی و راه‌اندازی واحدهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای درکشور سنگال در دیدار قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین الملل با "باباکار با" سفیر جمهوری سنگال در ایران، مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،‌ دکتر حسین سالارآملی قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین الملل با "باباکار با" سفیر جمهوری سنگال در ایران ملاقات کرد.

در این دیدار که با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، معاون گسترش زبان فارسی و ایران شناسی مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی، معاون سفارت سنگال و برخی دیگر از کارشناسان ارشد دو طرف برگزار شد، طرفین در خصوص توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی بین دو کشور گفتگو و راه‌های ارتقاء آن را بررسی کردند.

مسائل دانشجویان بورسیه سنگالی در ایران از جمله در رشته‌های مرتبط با نفت و گاز، مورد دیگری بود که در این جلسه مطرح و بر رسیدگی به آنها تأکید شد.

همچنین مقرر شد دعوتنامه‌ای از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان برای وزیر آموزش عالی و تحقیقات سنگال ارسال و با توجه به سوابق همکاری‌های قبلی، هیأتی از دانشگاه‌های شهید بهشتی، فنی و حرفه ای و ... از دانشگاه‌های سنگال بازدید داشته باشند.

موضوع تأسیس شعبه‌ای از دانشگاه فنی و حرفه ای در کشور سنگال نیز توسط دکتر سالارآملی پیشنهاد شد که در صورت تأمین ساختمان مناسب برای آن، توسط طرف سنگالی، امکانات فنی و اساتید آن توسط ایران تأمین شود. سفیر سنگال در ایران نیز تعهد خود را برای پیگیری جدی این موضوع اعلام نمود.

دکتر صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم ضمن معرفی اجمالی تاریخچه، امکانات، تعداد دانشکده‌ها و آموزشکده‌ها و دانشجویان این دانشگاه، بر آمادگی کامل در جهت توسعه همکاری‌ها با سنگال تأکید نمود.

در این ملاقات پیشنهادی از سوی سفیر برای تأسیس مرکز ایران‌شناسی در سنگال ارائه شد تا تمام علاقه‌مندان این حوزه در کشورهای غرب آفریقا و نه فقط سنگال بتوانند از آن طریق با فرهنگ و آموزش عالی کشورمان بیشتر آشنا شوند که مقرر شد این پیشنهاد توسط معاونت گسترش زبان فارسی و ایرانشناسی مرکز همکاری‌های علمی بین المللی بررسی و اقدام لازم انجام شود.

در پایان ملاقات، بابا کار با ضمن ابراز رضایت از حمایت مرکز همکاری‌های علمی بین المللی از ارتباطات علمی، آموزشی دو طرف، بر علاقه خود به فرهنگ غنی ایران و ذهنیت مثبت مردم سنگال در این خصوص تأکید کرد.

201

کد خبر: 956030

وب گردی

وب گردی