آمریکا توافق چندجانبه بین‌المللی را زیر پا گذاشت

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه آمریکا توافق چندجانبه بین‌المللی را زیر پا گذاشت، گفت: آنها در حالی از برجام خارج شدند که در حالی که ایران هرگز دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز جمعه در خطبه های نماز عید فطر تبریز با بیان اینکه فرا رسیدن عید فطر را به مردم روزه دار و ولایی آذربایجان شرقی تبریک می گویم، افزود: نماز عید سعید فطر سنگری برای وحدت مسلمانان سراسر جهان است.

وی با بیان اینکه روز عید فطر در اسلام بزرگ‌ترین عید اسلامی است، افزود: باید این روز را به عنوان عید بزرگ روزه ‌داران قلمداد کرد. البته انسان هر روزی که گناه نکند آن روز برای وی عید محسوب می شود.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: جا دارد از همه مردم تبریز به خاطر شرکت در مراسم های مختلف ماه مبارک رمضان همچون ترتیل قران کریم در مصلی تشکر کنم.

آل هاشم سپس به تحولات سیاسی اخیر جهان اشاره کرد و با بیان اینکه بدعهدی آمریکا در برجام باید مورد توجه کره شمالی باشد، ادامه داد: آمریکا با خروج از برجام نشان داد که به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

ترامپ تلاش می کند تا خود را پیروز مذاکرات با کره شمالی نشان دهد

وی با تاکید بر اینکه آمریکا توافق چندجانبه بین‌المللی را زیر پا گذاشت، گفت: آنها در حالی از برجام خارج شدند که در حالی که ایران هرگز دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ترامپ تلاش می کند تا خود را پیروز مذاکرات با کره شمالی نشان دهد، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا تلاش کرد این گفت‌وگو را یک پیروزی بزرگ برای خود جلوه دهد.

آل هاشم همچنین ادامه داد: واقعیت این است که برای رسیدن به یک توافق مشترک راه زیادی پیش‌رو است و باید کره شمالی مراقب بدعهدی آمریکا باشد.

وی افزود: رییس جمهوری آمریکا در حالی با رهبر کره شمالی وارد مذاکره شد که این کشور دارای زرادخانه بزرگ هسته ای است. مذاکره ترامپ با رهبر کره شمالی ریاکارانه و متقلبانه است.

آل هاشم با اشاره به سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی از مسئولان خواست در کنار توجه به تحصیل دانشجویان برای اشتغال دانش آموختگان نیز برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: یاد و نام شهدای حزب موتلفه اسلامی را گرامی می داریم، شهدای موتلفه نمادهای عزت و اقتدار ملت ایران هستند که از سال ۴۲ در کنار امام راحل و رهبری فعالیت کرده و شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده اند.

901

کد خبر: 956049

وب گردی

وب گردی