باید به سمت کاربردی شدن علوم و تولید ثروت از فناوری‌های روز حرکت کنیم

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاداسلامی خلق ثروت از فناوری‌های نوین را ضروری دانست و گفت: دانشجویان و استادان به حدی از علم رسید‌ه‌اند که باید به سمت کاربردی شدن علوم و تولید ثروت از فناوری‌های روز حرکت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز ، بیژن رنجبر درباره وضعیت توسعه و پیشرفت علم و فناوری دانشگاه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت ما در این زمینه بد نیست، مقام معظم رهبری نیز در دیدار با استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از پیشرفت‌های علمی کشور خوشحال شدند که کارها و دغدغه‌های استادان با مسائل و مشکلات مملکت درگیر است.

وی با بیان با اشاره به بخش‌های دیگری از سخنان مقام معظم رهبری گفت: ایشان از اینکه کارهای علمی درگیر با مسائل کشور باشد ابراز امیدواری کردند.

وی افزود: در حال حاضر تولید علم از نظر تعداد مقالات به حدی رسیده که باید از این مرحله گذر کنیم و به سمت خلق ثروت برویم، فناوری طراحی و نوآوری کنیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد تصریح کرد: لازمه خلق ثروت از فناوری این بود که دانشجویان و اساتید ما به این سطح از تولید علم رسیده باشند تا بتوانند وارد مرحله خلق ثروت شوند که در حال حاضر این اتفاق رخ داده است و شاهد کارهای خوبی از استادان و دانشجویان کشور هستیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد عنوان کرد: در حال حاضر دانشجویان ما به این سمت از فناوری رسیده‌اند که به سمت خلق ثروت بروند.

وی در پایان گفت: ما باید دانشگاه‌ها را با مسائل کشور درگیر کنیم که در دانشگاه آزاد این کار در حال انجام است و چنین برنامه‌ای را تعریف کردیم که اولویت‌های کشور در پایان‌نامه‌ها بررسی شود.

201

کد خبر: 956060

وب گردی

وب گردی