باید حمایت و اعتماد اجتماعی و احترام را بین افراد جامعه پایدار کنیم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در باره فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در نماز عید فطر و نقش خانواده به عنوان اصلی ترین عنصر برای رسیدن به انسجام ملی گفت: یکی از زیر ساخت های هر جامعه خانواده های آن جامعه است اگر یک سری زیر ساخت های اساسی وجود داشته باشد خانواده می تواند بر جامعه تاثیر گذار باشد.

حسن لطفی در گفتگو با ایسکانیوز گفت: شاه بیت سخنان رهبر انقلاب ، دعوت به « پایان بخشیدن» به موج تخریب «نیروهای انقلاب» است. امروز هر صدایی که متصدیان نظام اسلامی را تخریب می کند، از هر بلندگویی که باشد، پژواک سخن و خواسته دشمنان است. انسجام ملی وظیفه ماست و همه و بیشتر از دیگران، وفاداران به انقلاب وظیفه دارند ازخط تخریب که گاه به «دشنام گویی به یکدیگر» می انجامد، دوری کنند. یادمان باشد روی سخن رهبر انقلاب قبل از هر کس، با کسانی است که در اردوگاه جمهوری اسلامی تعریف می شوند. پس دوستداران امام و انقلاب و رهبری، بیش از هر کس دیگر نسبت به « توهین نکردن» وظیفه دارند.

نماینده مردم رزن گفت: اگر به زندگی خانواده های موفق نگاه کنیم می بینیم خانواده های موفق کسانی هستند که ازدواج موفقی داشته اند ازدواج موفق این است که در اکثر مولفه های زندگی زن و مرد با هم اتفاق داشته باشند مخصوصا در خصوصیت های فردی.

تخریب مسئولان نظام از سال های اول انقلاب توسط ضد انقلاب کلید خورد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: خانواده ها قطعا دوست دارند با افراد جامعه تعامل داشته باشند و در مسائل مختلف جامعه شرکت کنند بنا بر این خانواده می تواند تاثیرگذارترین نهاد در گسترش روابط اجتماعی باشد.

لطفی ادامه داد: به نظر من فقط خانواده نمی تواند نقش اصلی را در اتحاد ملی ایفا کند زیرا اگر بتوانیم حمایت و اعتماد اجتماعی و احترام را در بین افراد جامعه پایدار کنیم می توانیم به انسجام ملی دست یابیم و این زمانی به وجود می آید که خانواده های ما زیاد سیاسی نباشند یعنی سیاست از رکن خانواده ها حذف شود.

وی بیان کرد: متاسفانه اکنون همه چیز مردم ایران سیاسی شده است و اگر بتوانیم فرایندی را تعریف کنیم که سیاست از خانواده ها جمع شود و مسائل فردی صرفا نقش اجتماعی داشته باشند در رسیدن به اتحاد ملی گام مثبتی برداشته ایم.

حسن لطفی در پایان گفت: یکی از مشکلات فعلی که بر ساختار جامعه ما حاکم شده این است که همه مسائل را سیاسی کرده ایم و اگر بتوانیم مانند همه مردم دنیا سیاست را از مسائل آموزشی،خانوادگی و اجتماعی جدا کنیم قطعا به اتحاد ملی دست خواهیم یافت.

خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 956082

وب گردی

وب گردی