ایران یک - مراکش صفر/ پیروزی دراماتیک ایران با «خیریت» گل به خودی!

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی 2018 به مصاف مراکش رفت و به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود از مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه در گروه B از ساعت 19:30 امروز (جمعه) در ورزشگاه کرستوفسکی سن پترزبورگ به مصاف مراکش رفت و با نتیجه یک بر صفر به پایان رسید.

ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، روزبه چشمی، رامین رضاییان، احسان حاج‌صفی، مسعود شجاعی (کاپیتان) (67-مهدی طارمی)، امید ابراهیمی (80-سید مجید حسینی)، وحید امیری، کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش (83-سامان قدوس) و سردار آزمون.

سرمربی: کارلوس کی روش

ترکیب مراکش:

منیر المحمدی، مهدی بن عطیه (کاپیتان)، غانم سایس، اشرف حکیمی، امین حارث (81-مروان داکاستا)، یونس بلهنده، مبارک بوصوفه، کریم الاحمدی، حکیم زیاش، نورالدین امرابط (76-سفیان امرابط) و ایوب الکعبی (77-عزیز بوهدوز)

سرمربی: هروه رنارد

داور: یونیت چاکر (ترکیه)، کمک‌ها: بهاءالدین دوران و تاریک اونگون (ترکیه)

* نیمه اول

دقیقه 2: مراکش موقعیت خطرناکی روی دروازه ایران خلق کرد که امید ابراهیمی با ضربه سر، توپ را به کرنر فرستاد و خطر را دفع کرد.

دقیقه 4: بازیکن مراکش پس از دریبل احسان حاج صفی، توپ را از سمت راست ارسال کرد که ضربه سر شیرجه ای یونس بلهنده به بیرون رفت.

دقیقه 8: ضربه خطرناک ایوب الکعبی از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه ایران راهی اوت شد.

دقیقه 9: مسعود شجاعی، کاپیتان ایران به دلیل خطایی که انجام داد از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 12: سانتر مسعود شجاعی از سمت چپ را دروازه بان مراکش در اختیار گرفت.

دقیقه 19: خطرناک ترین موقعیت مراکش به کرنر تبدیل شد. توپ در شلوغی محوطه جریمه ایران به مدافعان برخورد کرد. سردار آزمون در اشتباهی عجیب، نتوانست توپ را دفع کند و توپ را مقابل پای بازیکنان مراکش انداخت که با تکل خوب احسان حاج صفی، خطر دفع شد.

دقیقه 20: یک ضد حمله خوب برای ایران می توانست به گل منجر شود. پاس عمقی سردار آزمون به کریم انصاری فرد رسید اما ضربه بد و آرام این بازیکن توسط مدافعان دفع شد.

دقیقه 24: ضربه سر کریم انصاری فرد که به شکل رو به عقب زده شد، به سردار آزمون رسید. این بازیکن چرخید و ضربه خود را زد که با فاصله بسیار زیادی، مسیر خط طولی زمین را در پیش گرفت.

دقیقه 30: امین حارث روی یک حرکت سریع و با عبور از امید ابراهیمی، ضربه فنی خود را زد که علیرضا بیرانوند، توپ را جمع کرد.

دقیقه 32: ارسال خوب از روی ضربه ایستگاهی به پورعلی گنجی رسید که این بازیکن داخل محوطه جریمه سرنگون شد ولی داور مسابقه، اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. در ادامه روزبه چشمی توپ را به شکل ناقصی کنترل کرد و ضربه خود را با اختلاف به بیرون زد.

دقیقه 34: سردار آزمون یک ضد حمله سریع را ترتیب داد که کریم الاحمدی از پشت، او را سرنگون کرد. مدافع مراکشی ها با کارت زرد یونیت چاکر جریمه شد.

دقیقه 35: علیرضا جهانبخش پشت ضربه ایستگاهی قرار گرفت و ضربه خود را زد که با اختلاف زیادی از بالای دروازه مراکش به بیرون رفت.

دقیقه 39: رامین رضاییان و مسعود شجاعی با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند اما خیلی زود به پایان رسید.

دقیقه 42: توپ ربایی زیبای امید ابراهیمی با پاس عمقی علیرضا جهانبخش به سردار آزمون همراه شد اما این بازیکن قدر موقعیت تک به تک را ندانست و توپ را به پای دروازه بان مراکش کوبید. در برگشت جهانبخش هم ضربه خود را زد که دروازه بان مراکش با واکنشی زیبا، توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 44: ضربه محکم پای چپ احسان حاج صفی از روی ضربه ایستگاهی، به شکل خطرناکی از بالای دروازه مراکش به بیرون رفت.

* نیمه دوم

دقیقه 46: نورالدین امرابط پشت سر احسان حاج صفی صاحب توپ شد و توپ را هم ارسال کرد که حاصلی در برنداشت.

دقیقه 47: علیرضا جهانبخش به خاطر خطایی که روی حکیم زیاش انجام داد، از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 49: امرابط باز هم از سمت چپ، توپی را ارسال کرد که این بار توپ روی پای امین حارث جفت و جور نشد و ضربه او از کنار پرچم کرنر به بیرون رفت.

دقیقه 50: سردار آزمون در ادامه نمایش ضعیفش، موقعیت خوب ایران را با یک پاس اشتباه خراب کرد.

دقیقه 54: تکل زیبای امید ابراهیمی و تصاحب توپ توسط این بازیکن، باعث شد عادل فردوسی پور از لفظ «جونم امید ابراهیمی» استفاده کند!

دقیقه 63: حکیم زیاش در کنار پرچم کرنر، خطایی روی احسان حاج صفی انجام داد که با اعتراض شدید بازیکنان ایران همراه شد ولی داور مسابقه، اعتقادی به دادن کارت زرد نداشت.

دقیقه 67: کارلوس کی روش اولین تعویض خود را انجام داد و مهدی طارمی را به جای مسعود شجاعی به زمین فرستاد. مسعود شجاعی پس از تعویض، بازوبند کاپیتانی را بر بازوی احسان حاج صفی بست.

دقیقه 72: امرابط، هافبک مراکش در درگیری با وحید امیری بر سر توپ، با صورت به زمین خورد که تا دقایقی گیج بود اما سرآخر به زمین برگشت.

دقیقه 80: علیرضا بیرانوند با واکنشی زیبا، شوت از راه دور بازیکنان مراکش را به کرنر فرستاد.

دقیقه 83: علیرضا جهانبخش هم مانند امید ابراهیمی به دلیل مصدومیت نتوانست به بازی ادامه دهد و کارلوس کی روش، سامان قدوس را به جای او راهی زمین کرد.

دقیقه 87: سامان قدوس با خطا بازیکن مراکش را متوقف کرد که این اتفاق با اعتراض ملی پوش ایران همراه بود.

دقیقه 88: رامین رضاییان با خطای غانم سایس متوقف شد و چندین دور روی زمین غلت خورد اما داور مسابقه به بازیکن خاطی کارت زرد نشان نداد.

دقیقه 1+90: کریم انصاری فرد هم از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 5+90 (گل): ارسال احسان حاج صفی از سمت چپ از روی یک ضربه ایستگاهی را عزیز بوهدوز، بازیکن تعویضی مراکش با ضربه سر به اشتباه وارد دروازه خودی کرد تا ایران پیروز این بازی لقب بگیرد.

604

کد خبر: 956115

وب گردی

وب گردی