نیما نکیسا: قسم نخورده ایم همه فوتبالیست ها مربی شوند

نیما نکیسا  با حضور در برنامه «پرانتز باز» استفاده از مدیران غیر فوتبالی را دلیل عمده نقطه ضعف های فوتبال ارزیابی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، نیما نکیسا دروازه بان سابق تیم ملی با حضور در برنامه «پرانتز باز» در ارزیابی بازی های جام جهانی گفت: ما سال های زیادی در این زمینه عقبیم. یکی از دلایلش این است که هر نسلیفوتبال را کنار می گذارد از او به عنوان مربی استفاده می کنیم در صورتی که یک مدیر فوتبالی پرورش نمی دهیم. مدیران ما جنس شان فوتبالی نیست. با یک تلفن می شوند مدیر عامل فلان باشگاه. این آدم تا بیاید یاد بگیرد آیا مشاورین ش خیرخواهش هستند یا نه، آیا بد مشاوره می دهند یا خوب، همین آزمون و خطاها پول های عجیبی از بیت المال را دور می ریزد.

وی ادامه داد: شمایی که جنست فوتبالی باشد می توانی حافظ منافع بیت المال و آن بودجه ای که به تو می دهند باشی چون بلدی با بازیکن چطور رفتار کنی، بلدی چطور مربی بگیری، چه طور قرارداد ببندی. کدام زمین را بگیری. کدام حرکات را انجام دهی که هم بتوانی صرفه جویی منابع اقتصادی داشته باشی و هم بتوانی نتایج مناسب بگیری.

عضو سابق پرسپولیس افزود: به گفته کارشناسان ضعیف ترین امکانات و تسهیلاتی که تا الان در جام های جهانی برگزار شده است مال روسیه بوده است و طبق گفته کارشناسان و صاحب نظران 2006 آلمان، بهترین جام جهانی بوده که در 20 سال گذشته برگزار شده است.

نکیسا اضافه کرد: فوتبال یک هنر است و فوتبالیست یک هنرمند. یک هماهنگی بین 11 نفر برای رسیدن به یک هدف و آن پیروزی است. اتفاقاتی می افتد که باعث می شود یک تیمی به موفقیت نزدیک تر شود. این اتفاقات شامل علوم مختلف دیگری می شود از جمله بدن سازی،روانشناسی ورزشی،آسیب شناسی ورزشی، آنالیز، تاکتیک، اصول تمرین، علم تمرین، این ها همه ش یک مجموعه می شود و تبدیل می شود به یک بازی که در نهایت هر تیمی که بهتر عمل کرده باشد، ساختار سازی کرده باشد موفق خواهد شد.

وی در خصوص حذف برخی از بازی کنان از بازی بیان داشت: تغییر تاکتیک یک رسم دیرینه است برای اینکه تله گذاری کنیم، بازی خوانی کنیم و یک جاهایی تیم حریف را فریب بدهیم و در نهایت به نتیجه دلخواه برسیم. ولی اینکه بخواهیم پست آدم ها را عوض کنیم این کار قشنگی نیست. چرا؟ چون شما این آدم یک عمر جلوی دوربین ها اجرا کرده اید و محیط زندگی اش را می شناسید. آن محوطه 18 قدمش محیط زندگی اش است. جایی که باید از خانه اش بهتر بشناسد. هرچقدر به آن محوطه مسلط تر باشد به لحاظ اقتصادی و معیشتی وضعیت بهتری خواهد داشت. بازی عین ریاضی است. به همین دلیل است که فوتبال جذاب است. من با نظر آقای کی روش فعلا کاری ندارم، ایشان اشتباهاتی داشتند از طرفی نقاط مثبتی هم داشتند چون صرفا منفی گرا نیستند.

پرانتز باز برنامه ای است با رویکرد بررسی اخبار نوجوانان که به صورت هفتگی با اجرای محمودرضا قدیریان و چهار دبیرخبر نوجوان هر هفته جمعه ها ساعت 71 روی آنتن شبکه امید می رود.

در این برنامه علاوه بر بخش گفتگو با مهمانان و گزارش میدانی که به گفتگو با نوجوانان درباره موضوع اصلی برنامه می پردازد، بخش دیگری در نظر گرفته شده که نوجوانان سنین 13 تا 20 سال می توانند به عنوان خبرنگار افتخاری با برنامه همکاری داشته و گزارش های تصویری و ویدئویی خود را برای پخش، به برنامه ارسال کنند.

عوامل تولید این برنامه عبارت اند از: تهیه کننده: محمود فلاح پرویزی، مدیر تولید و جانشین تهیه کننده : سعید احمدی، سردبیر: حسین شکیب راد، کارگردان: بهرام امانی. اجرا: محمودرضا قدیریان، محسن محبی، سید ابوالفضل سیروس نژاد، ساناز احسانی و زهرا محبوب.

500

کد خبر: 956219

وب گردی

وب گردی