بسیج دانشجویی عامل پیدایش، تثبیت و شکوفایی اردوهای جهادی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نظرآباد گفت: مهمترین نقش در پیدایش، تثبیت و شکوفایی اردوهای جهادی بسیج دانشجویی می باشد.

به گزارش ایسکانیوز، فیض الله اکبری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نظرآباد و معاون سازمان بسیج اساتید استان البرز در گفتگو با خبرگزاری بسیج به تشریح برکات اردوهای جهادی پرداخت و گفت: یکی از برکات و آثار ارزشمند انقلاب اسلامی، راه اندازی اردوهای جهادی است.

دکتر اکبری با اشاره به اینکه در 8 سال دفاع مقدس شاهد خلق حماسه های بزرگی بوده ایم، افزود: همه ی 8 سال دفاع مقدس ما اردوهای جهادی بوده است و امروز هم نوبت به خلق همان حماسه های بزرگ است.

معاون سازمان بسیج اساتید استان البرز در ادامه بیان کرد: امروز بسیج و نیروهای انقلابی به این نتیجه رسیده اند که در میدان های دیگری حضور داشته باشند و به رسالت و تکلیف دینی خود عمل کنند. یکی از مهمترین سر فصل های حضور بسیج این شجره ی طیبه ی انقلاب اسلامی اردوهای جهادی است. از آغاز این اردوها شاهد برکات و فعالیت در عرصه های عمرانی، علمی، آموزشی، پزشکی بوده ایم.

استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد کرج با اشاره به اینکه طلایه داران اردوهای جهادی دانشجویان هستند، اظهار داشت: مهمترین رکن شکل گیری اردوهای جهادی نقش بی بدیل دانشجویان و دانشگاهیان و مهمترین نقش در پیدایش، تثبیت و شکوفایی اردوهای جهادی بسیج دانشجویی است.

وی با اشاره به ترکیب دو واژه ی اردو و جهادی تصریح کرد: وقتی که واژه ی اردو به ذهن ما وارد می شود، فضای تفریح و استراحت شکل می گیرد و زمانی که واژه ی جهادی در کنار واژه ی اردو قرار می گیرد یک معنا و مفهوم دیگری به خود می گیرد و باعث خود سازی، تعالی روح و سازندگی اجتماع می شود.

دکتر اکبری در پایان به ذکر نکاتی در راستای جذب حداکثری در اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: برای جذب حداکثری در اردوهای جهادی و آشنایی هر چه بهتر دانشجویان و مردم با این اردوها باید اطلاع رسانی بسار خوب و کامل، بهره مندی از ابزار هنر و نمایش محصولات تولیدی جهادی در دانشگاه ها انجام شود.

کد خبر: 956257

وب گردی

وب گردی