مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از میزبانی ارومیه برای برگزاری اولین جشنواره ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، جلیل جباری در این زمینه افزود: این جشنواره از ۲۹ مرداد تا ۲ شهریور ماه سال جاری در محل نمایشگاه های دائمی واقع در پارک جنگلی ارومیه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مقدمات لازم برای برگزاری این جشنواره ملی فراهم شده است اظهارداشت: در این جشنواره ۳۰۰ غرفه در قالب غرفه های معرفی صنایع دستی سراسر کشور، معرفی جاذبه های گردشگری و هم چنین صنایع و حرف مرتبط با صنعت گردشگری برای بازدید علاقه مندان و متخصصین برپا خواهد شد.

جباری افزود: برنامه ریزی های لازم از چند ماه قبل انجام شده تا از ظرفیت تمامی دستگاه های مرتبط با امر گردشگری در استان بهره مند شده و جشنواره ای در سطح ملی برای معرفی ظرفیتهای تاریخی و طبیعی استان برگزار کنیم.

جباری با اشاره به اینکه در بخش صنایع دستی این جشنواره ۱۲۰ غرفه در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: ۴۵ غرفه آن به هنرمندان استان، اختصاص دارد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه صرفا هنرمندانی حضور خواهند داشت که پروانه تولید در رشته صنایع دستی تخصصی خود را داشته باشند و به غیر از محصولات اصیل صنایع دستی ایرانی هیچ چیز دیگری در معرض نمایش و فروش قرار نخواهد گرفت.

کد خبر: 956312

وب گردی

وب گردی