بانک‌ها در اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی نظارت دقیقی داشته باشند

استاندار کرمانشاه گفت: بانک‌ها و دستگاه‌های ذیربط باید در اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی نظارت دقیقی داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در شورای اشتغال استان اظهار داشت: بانک‌ها و دستگاه‌های ذیربط باید در اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی نظارت دقیقی داشته باشند که هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده در محل مربوطه انجام شود تا تأثیر آن در کاهش بیکاری مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه اداره کار برای نشست هفته آینده گزارش آخرین وضعیت سامانه کارا را آماده و ارائه کند عنوان کرد: کارمندان دولت اگر تسهیلات اشتغالزایی دریافت کنند به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار نیز در این نشست اظهار داشت: محوری‌ترین چالش‌های اشتغالزایی در بخش آی سی تی، عدم همسویی برخی مصوبه‌ها و آیین‌نامه‌ها و عدم وجود قوانین حمایتی است.

رضا رحیمی عنوان کرد: اشتغالزایی با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از رویکردهای محوری دولت برای کاهش بیکاری است. با توجه به اینکه بیش از 20 درصد ظرفیت دانشگاه‌های کشور مرتبط با حوزه ICT است، هم اکنون سهم استان از بازار فناوری اطلاعات کشور مطلوب نیست.

وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی مناسب برای توسعه اشتغال در عرصه فناوری اطلاعات افزود: دستگاه‌های مرتبط با سیستم مهارت‌آموزی‌ و آموزشی استان باید با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات، افرادی کارآفرین و توانمند را وارد‌ بازار کار کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کرمانشاه بخش آی.سی.تی را در حوزه اشتغال، بسیار پراهمیت و تحول‌آفرین قلمداد کرد و افزود: باید همه دستگاه‌های استان از نیروهای مستعد استان در این حوزه استفاده مطلوب کنند تا بتوانیم فرصت‌های شغلی مناسبی برای جوانان استان در این زمینه به وجود بیاوریم.

901/900

کد خبر: 956381

وب گردی

وب گردی