حواشی  کلنگ زنی مجدد پلاسکو

عضو هیات رئیسه چهارمین دوره شورای شهر تهران گفت: کلنگ زنی پلاسکو برای ساخت مجدد این ساختمان فقط جنبه نمادین داشته چراکه در این مدت کسبه پلاسکو اعتراض و انتقادهای  زیادی درباره این موضوع داشته اند حال این کلنگ زنی برای آرام کردن جو موجود بین کسبه پلاسکو است.

به گزارش ایسکانیوز حدود 17 ماه پیش ساختمان پلاسکو که بعد از بازار بزرگ دومین قطب تولید و فروش پوشاک محسوب می شد به دلیل آتش سوزی فرو ریخت، کسبه پلاسکو پس از این حادثه، اعتراض و انتقادهای زیادی در خصوص وضعیت نابسامان ایجاد شده انجام دادند، بعد از گذشتن چندین ماه جمعه 25 خرداد 97 کلنگ‌زنی ساختمان پلاسکوی جدید آغاز شد؛ در این رابطه با عضو هیات رئیسه چهارمین دوره شورای شهر تهران گفت و گو کردیم.

ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره کلنگ زنی ساخت مجدد ساختمان پلاسکو گفت: لازمه ساخت و ساز در تهران براساس پروانه ساختمان است.

وی گفت: حتی زمانی که برای تخریب بافت های فرسوده مجوز گرفته می شود، برای ساختن مجدد ساختمان باید پروانه یا مجوز ساخت صادر شود و براساس پروانه، نقشه ساختمان صادر می شود که برای تایید به نظام مهندسی فرستاده می شود.

عضو هیات رئیسه چهارمین دوره شورای شهر تهران، یادآور شد: تمام ساخت و سازهای تهران به شهرداری مربوط می شود ، حتی برای ساخت و سازهای مربوط به استانداری یا فرمانداری باید از شهرداری مجوز بگیرند.

قناعتی در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه آیا کلنگ زنی ساخت مجدد ساختمان پلاسکو فقط جنبه نمادین داشته است، گفت: بله. کلنگ زنی پلاسکو برای ساخت مجدد این ساختمان فقط جنبه نمادین داشته چرا که در این مدت کسبه پلاسکو اعتراض و انتقادهای زیادی درباره این موضوع داشته اند و این کلنگ زنی برای آرام کردن جو موجود بین کسبه پلاسکو است.


706

کد خبر: 956456

وب گردی

وب گردی