راه اندازی سیستم هوشمند نوین در مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی

معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: سیستم هوشمند نوین در مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در مقاطع مختلف تحصیلی راه اندازی می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از واحد تبریز، دکتر محمد نریمانی راد معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان این مطلب گفت: سیستم هوشمند مدارس سما حاوی سه قابلیت مهم نظارتی، مدیریت اداری و آموزشی است که قابلیت مونیتورینگ سرویس مدرسه دارد.

وی افزود: با استفاده از سیستم هوشمند ردیاب ماهواره ای، اطلاعات مکانی و سرعت سرویس های ایاب و ذهاب مدرسه مانیتورینگ می شود و اولیا می توانند مسیرهای حرکت سرویس را مشاهده کنند که با این کار قصور و یا تخلف احتمالی انجام شده توسط راننده قابل پیگیری خواهد بود.

نریمانی تصریح کرد: عملکرد دیگر این سیستم هوشمند قابلیت حضور و غیاب الکترونیکی است که امکان حضور و غیاب الکترونیکی، مشاهده آنلاین وضعیت و امکان تبادل پیغام بین مدرسه و والدین جهت اطلاع از وضعیت ورود و خروج دانش آموز توسط خانواده ها وجود دارد که این کار از طریق ارسال پیغام از طریق اپلیکیشن موبایل، پیامک و پیام رسان تلگرام انجام می گیرد.

معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: این اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید و IOS برنامه نویسی شده است که والدین پس از ثبت نام دانش آموز از طریق مدارس این اپلیکشن را دریافت می کنند.

نریمانی راد از برنامه های در دست ساخت نرم افزار هوشمند سما خبر داد و گفت: قابلیت مدیریت کلاس یکی دیگر از آپشن های نرم افزار هوشمند است که از طریق آن، معلم می تواند وضعیت تحصیلی دانش آموزان را به صورت مکانیزه و دیجیتالی ثبت و نظارت کرده، توصیه ها، برنامه ریزی ها و کنترل های لازم را با کمک این نرم افزار انجام دهد. در این سیستم امکان تبادل پیغام، تعیین و کنترل تکالیف آموزشی با مشارکت و تعامل والدین و معلم وجود دارد.

202

کد خبر: 956484

وب گردی

وب گردی