شرایط بازگشت به تحصیل دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویی که تمایل به انصراف از تحصیل داشته باشد، باید درخواست انصراف خود را شخصًا به اداره آموزش دانشگاه تسلیم نماید. در این صورت دانشجو مجاز است فقط برای یک بار حداکثر تا یک ماه قبل از پایان همان نیمسال، تقاضای انصراف خود را پس بگیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیاری از دانشجویان انصرافی خواستار اعلام شرایط بازگشت به تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شدند. به همین منظور دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: شرایط بازگشت به تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مطابق آیین نامه وزارت بهداشت است.

فرهاد ادهمی، مدیرکل توسعه آموزش پزشکی علوم پزشکی و امور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در گفت و گو با ایسکانیوز، افزود: دانشجویانی که از تحصیل انصراف داده و تسویه حساب کرده باشند نمی توانند به تحصیل بازگردند. اما دانشجویان انصرافی که تسویه حساب نکرده باشند و بیشتر از دو نیم‌سال از انصراف آنها نگذشته باشد، می‌توانند با موافقت کمیسیون موارد خاص حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی به تحصیل بازگردند.

مرخصی تحصیلی و انصراف تحصیلی

انصراف دهندگان از تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی چه کسانی اند؟ پذیرفته شدگان آزمون ورودی که در مهلت هایی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور یا دانشگاه اعلام می شود برای نام نویسی و انتخاب واحد به دانشگاه مراجعه نکنند انصراف از تحصیل تلقی خواهد شد.

طبق ماده 3 از آیین نامه‌ آموزشی دوره دکتری عمومی پزشکی دانشجو موظف است در هر نیمسال تحصیلی در زمانی که دانشگاه اعلام می کند، برای ادامه تحصیل و انتخاب و احد به اداره آموزش مراجعه کند . عدم مراجعه دانشجو برای نام نویسی در یک نیمسال بدون اطلاع و عذر موجه به منزله ترک تحصیل است و دانشجو اخراج خواهد شد.

در ماده 47 از آیین نامه ها در خصوص شرایط انصراف و بازگشت به تحصیل آمده است: دانشجویی که تمایل به انصراف از تحصیل داشته باشد، باید درخواست انصراف خود را شخصًا به اداره آموزش دانشگاه تسلیم نماید. در این صورت دانشجو مجاز است فقط برای یک بار حداکثر تا یک ماه قبل از پایان همان نیمسال، تقاضای انصراف خود را پس بگیرد. پس از انقضای این مهلت حکم انصراف از تحصیل وی صادر خواهد شد و دانشجو پس از آن حق ادامه تحصیل در آن رشته را ندارد.

در موارد استثنایی که دانشجو ترک تحصیل خود را موجه می داند باید دلایل آن را حداکثر تا یک ماه قبل از پایان همان نیمسال بصورت مکتوب به اداره آموزش ارائه دهد. در صورت تأیید موجه بودن ترک تحصیل توسط شورای آموزشی دانشگاه، آن نیمسال جزو مدت مجاز تحصیل وی محسوب و مرخصی تحصیلی برای آن صادر می شود.

بنابراین دانشجو پس از انصراف از تحصیل و تسویه حقوقی با دانشگاه به هیچ عنوان نمی تواند به تحصیل بازگردد.

203

کد خبر: 956485

وب گردی

وب گردی