فروش فوق‌العاده در سانس مُرده؛ پول فوتبال در جیب سینما

وقتی سینماهای تهران با نمایش فیلم های کمدی هم رونق نمی گیرد حالا پول فوتبال به کمک سینمادارها می رود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، با توجه به شروع مسابقات جام جهانی سینماداران برای درآمد بیشتر به سراغ نمایش مسابقات در سالن های خود هستند.

از طرفی مخاطبان برای تماشای مسابقات تیم ملی کشورمان برای قرارگرفتن در جو بازی به سینماهای تهران می روند تا با هیجان بیشتری دو بازی باقی مانده را از پرده جادویی دنبال کنند.

البته سینماهای تهران سود خوبی را در روز نمایش بازی ایران و مراکش به جیب زدند چرا که مبلغ هشت هزار تومان از قیمت مصوب بلیت سینماها در روزهای عادی افزایش یافته و مردم برای تماشای هر بازی به ازای هر نفر 20 هزار تومان پرداخت کنند.

حالا دو بازی دیگر ایران به ترتیب با اسپانیا و پرتغال برگزار خواهد شد و سینماها بلیت های مورد نظر را در سایت سینما تیکت پیش فروش کرده اند.

با توجه به اینکه ایران و اسپانیا چهارشنبه 30 خرداد به مصاف هم می روند درآمد و ظرفیت سینماها را بررسی می کنیم که یکی از سینماهایی که گنجایش بالایی دارد پردیس سینمایی کوروش بوده که با ظرفیت 700 نفردر صدر فروش قراردارد.

**پردیس سینمایی کوروش

این مجموعه با اختصاص دو سالن که ظرفیت 700 نفری دارد تا کنون اغلب بلیت های خود را به صورت اینترنتی پیش فروش کرده است. با احتساب این ظرفیت درآمد کوروش از یک روز بازی ایران و اسپانیا 14 میلیون تومان است.

**پردیس سینمایی مگامال

پردیس سینمایی نیز با اختصاص 4 سالن سینمایی خود با ظرفیت 560 صندلی فروشی نزدیک به 11 میلیون و 200 هزار تومان داشته است.

**پردیس سینمایی زندگی

این سینما 305 نفر ظرفیت برای نمایش بازی ایران و اسپانیا اختصاص داده است که تا کنون تمام صندلی های آن رزو شده است. درآمد پردیس زندگی 6 میلیون 100 هزار تومان بوده است.

**سینما آفریقا

سینما آفریقا نیز با اختصاص ظرفیت 730 نفری تا کنون 436 صندلی خود را پیش فروش کرده و درآمد 8 میلیون و 700 هزار تومانی داشته است.

**سالن سینمایی امام علی (ع)

این سینما که در غرب تهران واقع شده است با یک سالن به ظرفیت 545 نفر بلیت های خود را 15 هزار تومان پیش فروش کرده و تمام بلیت های این سینما به فروش رفته است. این سینما با احتساب فروش بلیت ها 8 میلیون تومان درآمد داشته است.

**سینما جوان تهران

این سینما که بالا تر از خیابان شریعتی بوده تا کنون 2 میلیون تومان فروش داشته و با اختصاص یک سالن و ظرفیت 100 نفری درآمد خوبی داشته است.

**پردیس سینمایی زندگی

این سینما با اختصاص یک سالن برای پخش بازی تیم ملی مقابل اسپانیا درآمد 4میلیون تومانی داشته و ظرفیت سالن های این سینما 200 نفر است.

**سینما ماندانا

سینما ماندانا نیز با ظرفیت 505 نفری تمام بلیت های خود را به فروش رسانده و درآمد 10 میلیون تومانی از پخش بازی تیم ملی با اسپانیا داشنه است.

**سینما ایران

این سینما با اختصاص دو سالن بلیت های خود را به فروش رسانده و درآمد 4 میلیون تومانی از 200 صندلی داشته است.

**سینما تیراژه 2

این سینما که در جنوب شرقی تهران واقع شده است با اختصاص دو سالن به ظرفین 400 نفر تا کنون 288 بلیت را به فروش رسانده است. از فروش این تعداد از بلیت ها درآمد تیراژه برای دو سالن 5 میلیون و 760 هزار تومان بوده است.

**سینما سروش

سینما سروش با ظرفیت 323 نفری تا کنون 150 تا از بلیت های خود را به فروش رسانده و پیش بینی می شود که این سینما همانند بازی با مراکش تمام بلیت های خود را به فروش برساند.درآمد سینما سروش 3 میلیون تومان بوده است.

**پردیس سینمایی شهرک غرب

شهرک غرب باتوجه به ظرفیت سالنی که دارد تمام 200 بلیت سالن یک را به فروش رسانده و درآمد 4 میلیون تومان داشتی است.

**پردیس سینمایی ارگ

سینمای ارگ با ظرفیت یک سالنی که به پخش بازی اسپانیا و ایران اختصاص داده است 143 صندلی دارد که بلیت فروشی به اتمام رسیده و درآمدی 2 میلیون و 860 هزار تومان داشته است.

**پردیس سینمایی کیان

این سینما که ظرفیت 400 نفری داشته تا کنون 100 صندلی پیش فروش شده و 2میلیون تومان فروش داشته است.

**سینما قدس

این سینما قدیمی تا کنون از ظرفیت 730 نفری که داشته 386 بلیت را در سینما تیکت به فروش رسانده و 344ظرفیت خالی دارد. درآمد این سینما برای پخش یک بازی تا کنون 7 میلیون و 720 هزارتومان بوده است.

**سینما گالری سمرقند

این سینما گالری که در مجموعه سمرقند واقع شده با فروش 135 بلیت 2میلیون و 700 هزار تومان برای بازی ایران درآمد داشته است.

**سینما شکوفه

این سینما تا کنون از ظرفیت 450 نفری تنها 25 صندلی از ظرفیت خود را به فروش رسانده و درآمدی نزدیک به 500 هزار تومان داشته است.

**پردیس سینمایی تماشا

این سینما با ظرفیتی که داشته 250 صندلی را به فروش رسانده و باتوجه به ظرفیتی که داشته قیمت بلیت های خود را با 5هزار تومان تخفیف در اختیار تماشاگران گذاشتند.درآمد این سینما 3 میلیون و 700هزار تومان داشته است.

**سینما دزاشیب

این سینما با اختصاص دو سالن و ظرفیت 390 نفر درآمدی معادل 7میلیون تومان داشته است و بلیت های این سینما پیش فروش شده است.

**سینما صحرا

این سینما صحرا با توجه به ظرفیت 1200 نفری که داشته تا کنون 300 بلیت خود را پیش فروش کرده و پیش بینی می شود که تعداد مخاطبان بیشتر شود.

سینما صحرا با پخش بازی ایران و اسپانیا تا کنون درآمد 5میلیون و 300 هزار تومانی داشته است.

**پردیس رازی

این سینما که در گمرک واقع شده است تا کنون 172 بلیت خود را با قیمت 15 هزار تومان به فروش رسانده است. درآمد این سینما با اختصاص دو سالن برای پخش بازی ایران و اسپانیا درآمد 2میلیون و 580 هزار تومانی داشته است.

**سینما دهکده المپیک

این سینما با اختصاص یک سالن که ظرفیت 375 نفری داشته درآمدش نزدیک به 7میلیون و 500 هزار تومان بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، با توجه به اینکه بازی ایران و اسپانیا ساعت 22:30 دقیقه شب برگزار می شود خیلی از سینماها در این سانس مرده با سالن تکمیل آماده تشویق تیم ملی ایران خواهند شد.

تا کنون نزدیک 600 هزار بلیت از 22 سینما فروخته شده و مبلغی بالغ بر 120 میلیون تومان به سینماداران کمک کرده است.

این تصمیم شورای صنفی باعث شد تا سینماهایی که فروش خوبی نداشتند با نمایش 6 بازی از مسابقات جام جهانی درآمد خوبی داشته باشند.

501

کد خبر: 956493

وب گردی

وب گردی